Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Замовлення консультаційЗамовлення консультацій

Консультацію можуть замовити працівники закладів освіти м.Прилуки



Анонси подій

Опублікувати в соціальних мережах

Відвідування сайту

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Ділова гра «I am a psychologist – I am a social teacher»

Опубликовано 13.03.2023

Соціально-психологічна платформа комунікацій «Генерування ідей, навчання та поширення практик», на основі якої працює спільнота практичних психологів та соціальних педагогів ЗЗСО та ЦТДЮ, – це організація роботи фахівців психологічної служби у форматі заходів з неформальної освіти. Це зустрічі, на яких генеруються цікаві ідеї, відбувається навчання нових методик та методів надання психологічної допомоги та здійснення соціально-психологічного супроводу учасників освітнього процесу, обмін досвідом, поширення позитивних практик, супервізія та інтервізія.

10 березня 2023 року практичний психолог Ліцею № 6 Юлія Назарина запросила своїх колег взяти участь у діловій грі «I am a psychologist – I am a social teacher». Автором ідеї провести саме ділову гру є психолог Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників Ірина Огорілко. Вдало втілила цю ідею Юлія Назарина – практичний психолог вищої категорії, «практичний психолог-методист».

Що ж із цього вийшло? А вийшла не просто гра, а рефлексія, занурення у професію.

Учасники гри перевірили свої знання про основні нормативні документи щодо діяльності психологічної служби в системі освіти, опрацювали основні положення професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти», визначили основні вектори власної освітньої траєкторії.

А відбувалося усе це через вправи, виконання яких викликало в учасників гри цікавість та емоційне піднесення, адже згадували, яким чином потрапили у професію, як починалося професійне становлення, хто надихав та підтримував.

Творчо та креативно підійшли до створення моделей «Який практичний психолог» та «Який соціальний педагог». Зображали малюнками, схемами, асоціаціями. Навіть співали. І все було так вдало підмічено, що викликало хвилю позитивних емоцій. Дійсно, ми такі, психологи та соціальні педагоги – педагогічні працівники, але абсолютно відмінні від просто вчителів.

У п. 1.8. професійного стандарту відмічено, що професійна діяльність психолога пов’язана з високим рівнем психофізіологічного та емоційного навантаження під час виконання трудових функцій. Методом мозкового штурму з’ясовували, чому це саме так. Згадували реальні ситуації з професійної діяльності.

Не залишилося без обговорення і питання про роль практичного психолога та соціального педагога у створенні психологічно безпечного освітнього середовища у закладі. Робота з даного напрямку набула особливого значення саме зараз – у період війни.

Учасники гри опрацювали загальні та професійні компетентності, через які реалізуються трудові функції.

Трудовим функціям приділили найбільше уваги. Об’єднавшись у групи, створили «Карти інформації». Кожну із семи трудових функцій «розклали по полицях»: як реалізуються у практичній діяльності; чим важливі для освітнього середовища; яку користь приносять для професійного розвитку. Представлення групами своєї трудової функції були у різному форматі та у різному баченні. Цим і стала дана вправа дуже цікавою.

Практичний психолог шостого ліцею Юлія Назарина у професії психолога майже тридцять років і до того ж в одному закладі освіти. Мабуть це допомогло їй підготувати та провести ділову гру для своїх колег так професійно, уміло, творчо – в усе, що прожила сама як висококласний фахівець психологічної служби, зуміла занурити як молодих колег, так і колег з великим досвідом роботи.

Ідея проведення ділової гри саме у такому форматі та саме такого змісту виправдала себе на усі сто відсотків.

Обмінялися позитивною енергією, отримали ресурс, попередили професійне вигорання, перевірили себе на «профпридатність».