В умовах сьогоднішніх реалій перед керівниками закладів освіти постає багато проблемних питань, які необхідно негайно вирішувати. Одні ситуації можуть потребувати від них м’якості і чутливості, інші – терпіння і твердості, треті – обережності, а четверті – рішучих і ризикованих вчинків. Все це входить до компетенцій емоційного інтелекту. «Емоційний інтелект керівника» – це тематика тренінгу, який 10 січня 2024 року психолог Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників Ірина Огорілко провела для директорів закладів загальної середньої та позашкільної освіти міста.
На жаль, тренінгова група керівників була не у повному складі, на те були як об’єктивні, так і суб’єктивні причини. Але ті директори, які взяли участь у тренінгу, мали змогу у неформальній комфортній обстановці активно поспілкуватися з психологом та своїми колегами на теми про важливість розуміння як своїх, так і чужих емоцій, адекватного на них реагування та керування їхніми проявами.
Проговорили про те, що заважає ладнати з людьми та як долати ці комунікативні бар’єри. Велику увагу звернули на мотивацію, адже це є «серцем» емоційного інтелекту, бо якщо керівник не знає, чого хоче сам, то не може мотивувати інших. За допомогою вправи «Чому я працюю директором закладу освіти?» визначили свої мотиви професійної діяльності.
Розвивали емоційне самовираження за допомогою образів, розмістивши в «Коробку емоцій» емоції для розгадування.
Вправа «Гарячий стілець» була настільки вдалою, що після її виконання учасники тренінгу обговорювали власні реакції на змодельовану психологом ситуацію емоційної напруги весело, активно та емоційно насичено.
Емоції є природним явищем, не варто їм опиратися, краще мудро використовувати. Саме до такого висновку підвела учасників тренінгу психолог під час здійснення аналізу цінності емоцій та почуттів.
Керівники дізналися, яким чином можна розвивати емоційний інтелект, ознайомилися із техніками регуляції емоційної напруги, прослухали притчу «Відстань», в якій літературними образами дано чітке пояснення важливості емоційного інтелекту для успішного руху особистості у професійній діяльності та по життю.
Рефлексією тренінгу можна було вважати ті «фішки» з розвитку емоційного інтелекту, які отримали учасники, опрацювавши запропоновану тематику інтерактивного заходу.
Продовженням зустрічі у стінах Прилуцької гімназії № 10 стала екскурсія, яку провела директорка закладу Юлія Зімбалевська. До речі, вона й ініціювала провести даний тренінг саме у закладі, який очолює.
Директори були у захваті від усього побаченого, що розміщено в укритті гімназії, – від кімнати психологічного розвантаження, класу безпеки, приміщень самого укриття, матеріально-технічного забезпечення. Юлія Зімбалевська розповіла, участь у яких міжнародних грантах та проектах дала можливість зробити гімназію такою, яка вона є зараз. Щоб створити таке безпекове освітнє середовище у закладі, необхідно було пройти складний і в той же час дуже цікавий шлях – від подання заявок до отримання усього того, що забезпечило такі умови перебування учасників освітнього процесу в укритті.
Прилуцький центр ПРПП дякує директорці Прилуцької гімназії № 10 Юлії Зімбалевській за можливість провести захід з неформальної освіти в умовах, де усе сприяло для безпечного, якісного, активного, комфортного спілкування.
Психолог Центру Ірина Огорілко рада була працювати з тими керівниками, які дбають про розвиток своєї емоційної компетентності для забезпечення адекватності зовнішнього вираження власних емоцій та розвитку вміння створювати емоційну комфортність під час взаємодії з підлеглими.
Психолог дякує учасникам тренінгу за щирість емоцій, почуття гумору, активність та відкритість до нових знань з психології управління.