Питання протидії емоційному вигоранню на роботі є найбільш затребуваним. Відповідно до запитів педагогічних працівників закладів освіти міста психологом КУ «Прилуцький центр ПРПП» Іриною Огорілко було проведено тренінги з попередження професійного вигорання з трьома групами освітян.
12 березня 2024 року директорки закладів дошкільної освіти взяли участь у психологічному практикумі «Протидія емоційному вигоранню. Скриня ресурсних вправ».
У першому блоці заходу учасниці актуалізували свої знання про емоційне вигорання, переглянувши відеоролик з даної теми. Наступним етапом був діагностичний практикум, в ході якого проаналізували свій стан за допомогою методики «Синдром вигорання» в професіях системи «людина – людина». Інтерпретація результатів психодіагностики була побудована таким чином, щоб директорки ЗДО здійснили аналіз таких показників як емоційне виснаження, деперсоналізація та редукція особистих досягнень. Таким чином вони спробували оцінити ризик власного вигорання.
Об’єднавшись у дві групи, учасниці практикуму проаналізували чинники, які заважають отримувати задоволення від роботи. Говорили як про індивідуальні, так і про організаційні фактори.
Психолог активно використовувала набори метафоричних асоціативних карток «Слайди 3.0» та «Дорожні знаки». Обрані педагогами картки допомогли дати відповіді на запитання «Що робить мене вразливим?» Спочатку обміркували власні рамки, обмеження та обставини, які посилюють дію стресових чинників та сприяють виникненню професійного вигорання. Повторний вибір карток підказав ресурсний шлях, яким варто пройти, щоб стати менш вразливими до професійного вигорання. Також обирали картки «дорожні знаки», які варто було б поставити на шляху, яким рухаються керівниці закладів освіти, щоб це протидіяло виникненню у них професійного вигорання.
За допомогою арт-терапевтичної вправи «Слідопит» учасниці спробували прожити стару неприємну ситуацію та залишити її в минулому, пройшовши такі етапи: «ситуація», «почуття», «підтримка», «рішення», «чому навчила ситуація».
Психолог зачитала «Притчу болю та проблем» та притчу про відпускання каміння.
Усі проведені в ході практикуму тренінгові вправи мали за мету формувати позитивне ставлення керівниць до власної управлінської діяльності; розвивали уміння знімати психоемоційне напруження, знервованість у процесі роботи з учасниками освітнього процесу; вчили оволодінню навичками глибокого пізнання і розуміння своїх емоцій та переживань. Загалом, психологиня вчила учасників тренінгу попереджати передумови для професійного вигорання та позитивно мислити на фоні психоемоційних проблем професійного характеру.
Учасниці отримали підготовлені психологом пам’ятки щодо оволодіння технікою позитивного мислення.
Рефлексією тренінгу були ресурсні вправи Джейкобсона, які за відео вказівками виконали директорки закладів дошкільної освіти. Виконували ці вправи двічі – для закріплення.
Психолог Прилуцького центру ПРПП Ірина Огорілко дякує керівницям ЗДО за активність, зворотний зв'язок та відповідальне ставлення до свого ментального здоров’я.