21.11.2023 року відбулося засідання коучингу «Інклюзивна освіта в закладі дошкільної освіти», в роботі якого взяли участь вихователі та асистенти вихователів інклюзивних груп закладів дошкільної освіти. Під час zoom конференції консультант Центру ПРПП Тетяна Зубко акцентувала увагу на актуальності питання організації інклюзивного навчання в освітньому процесі як однієї із форм соціалізації дитини з особливими освітніми потребами. Проблема соціалізації дітей з особливими потребами недарма постає надзвичайно гостро. Річ не лише в тому, що дітям необхідний комфорт у соціальному середовищі, вони також повинні віднайти своє місце в ньому, щоб мати можливість не тільки повністю розкрити власні можливості, а й бути корисними. Соціалізація - це необхідна умова для того, щоб дитина розвивалася, застосовуючи великий суспільний досвід. Завдяки презентаційним матеріалам консультант розкрила етапи, через які проходить дитина: адаптація (пристосування до соціуму); індивідуалізація (усвідомлення своїх можливостей); інтеграція (намагання знайти своє місце в суспільстві); звернула увагу на формуванні ключових компетентностей педагогів закладів, які працюють з даною категорією здобувачів освіти.
До роботи коучингу долучилися фахівці ІРЦ – директорка Вікторія Кабанець та Ольга Журавель, які провели консультування учасників заходу та надали корисні поради щодо створення умов для успішної адаптації та соціалізації різних вікових груп.
В ході методичного діалогу «Інклюзія в освітньому процесі як одна із форм соціалізації дитини з особливими освітніми потребами» свої практичні напрацювання презентували педагоги інклюзивних груп Людмила Богайчук, асистент вихователя ЗДО № 26; Катерина Богдан, асистент вихователя ЗДО № 4; Марина Фесик, вихователь ЗДО № 15; Оксана Макотра, вихователь ЗДО № 29; Ірина Федій, асистент вихователя ЗДО № 27; Ірина Юричка, вихователь ЗДО № 10; Юлія Литвиненко, вихователь та Марина Мельник, асистент вихователя ЗДО №8, центру В.О.Сухомлинського.
Даний захід сприяв підвищення фахового рівня педагогів саме в цьому напрямі; учасники ознайомилися з інноваційними технологіями, які використовуються для полегшення соціалізації дітей з ООП; проаналізували співпрацю з батьками дітей з ООП та педагогами команди супроводу.