Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Замовлення консультаційЗамовлення консультацій

Консультацію можуть замовити працівники закладів освіти м.Прилуки



Анонси подій

Опублікувати в соціальних мережах

Відвідування сайту

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Коучинг «Інклюзивна освіта в закладі дошкільної освіти». Психологічна підтримка асистента вихователя ЗДО в ході взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами

Опубликовано 26.04.2023

25 квітня 2023 року працівники КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ірина Огорілко та Тетяна Зубко провели чергове засідання коучингу «Інклюзивна освіта в закладі дошкільної освіти» для асистентів вихователів інклюзивних груп закладів дошкільної освіти.

Робота проводилася трьома блоками. У першому блоці психологиня Центру Ірина Огорілко через гру «Емоція дня» створила емоційно-психологічну атмосферу для знайомства та спілкування учасників заходу. Психолог запропонувала переглянути відеоряд освітнього курсу «Чесно. Коректно. Просто: Все, що варто знати про інвалідність», розроблений Львівською ГО «Майстерня мрії». Цей відеокурс складається із восьми коротких відео лекцій в середньому по 5-6 хвилин. Кожна лекція має свою назву. Автори правдиво, коректно і просто говорять про інвалідність із власного досвіду роботи з молоддю з особливими освітніми потребами. В ході перегляду даного освітнього курсу учасники зібрання відповідали на питання, поставлені авторами курсу, після перегляду – обговорювали його зміст.

Також асистенти вихователів ЗДО переглянули короткометражний мультфільм «Про Маеля», який був створений завдяки Французькій асоціації синдрому Ангельмана. Мультфільм розповідає історію зустрічі Пако та Маеля, хлопчика з рідкісним генетичним захворюванням. Які емоції виникають під час такої зустрічі? Як реагувати на інакшість? Цей мультфільм ставить запитання та підштовхує маленьких глядачів говорити про свій особистий досвід зустрічі з людиною з неповносправністю. А також пропонує певну відповідь через модель інклюзії, яка зображена у мультфільмі.

Фахівці з інклюзивного навчання поділилися враженнями та відчуттями після перегляду мультфільму та отримали перелік мультфільмів із коротким змістом, які висвітлюють питання людей з інвалідністю, є у вільному доступі у YouTube і які можна використовувати у практичній діяльності. До обговорення долучилися представники Інклюзивно-ресурсного центру Марина Сірик та Ольга Журавель, які були учасниками заходу.

Наступною з асистентами працювала консультант Тетяна Зубко, яка провела методичний екскурс в «Освітні та корекційні програми, рекомендовані МОН України для дітей з ООП у закладах дошкільної освіти». Змістове наповнення кожної програми враховує психологічні особливості дітей дошкільного віку та специфіки організації освітнього процесу з дітьми з ООП. Оскільки особистість формується під впливом оточуючого середовища в процесі свідомої діяльності й спілкування, педагогу важливо створити безпечні умови, в яких дитина зможе досліджувати себе.

Третім блоком заходу була рефлексивна дискусія з елементами арт-терапії «Збереження емоційної рівноваги педагогів в умовах інклюзивної освіти». Асистенти вихователя за допомогою проєктивної методики «Здатність до співпереживання» визначали, чи готові вони допомагати тим, хто цього потребує.

Психолог запропонувала учасникам спробувати метод арт-терапії – розфарбовування мандал (малюнок, який складається переважно з кіл, або ж ряду геометричних форм, які вписані в коло), що допомагає заспокоїтися, переосмислити те, що відбувається, та отримати доступ до своїх внутрішніх енергетичних ресурсів.

Поділившись враженнями від того, що відбувалося під час розфарбовування мандал, асистенти вихователів відмітили, що обрані ними улюблені колірні поєднання викликали позитивні емоції; симетричний малюнок з чітким центром давав відчуття балансу та гармонії; дрібні штрихові рухи кисті знижували емоційну напругу. Мабуть, особливо цінним при розмальовці мандали було відчуття повернення в дитинство, коли все було простіше і зрозуміліше.

Арт-терапія з розфарбовування мандал була поєднана з музикотерапією.

Асистенти вихователів не тільки поглибили свої знання з питань інклюзії, але й прийшли до думки, що для їхньої професії важливими є емоційна компетентність та ресурсний підхід як форма вияву психологічної компетентності, що дає змогу залишатися емоційно свідомими і приймати зважені рішення впродовж дії емоційно виснажливих факторів у професійній діяльності.