Із початку 2017-2018 н.р. Ліцей №7 є учасником Всеукраїнського експерименту по впровадженню Нового Держстандарту та апробації нових навчальних програм та посібників. Наш заклад працює над створенням умов для формування особистості із сучасними життєво важливими компетенціями, яка здатна реалізувати себе в умовах швидкозмінного інформаційного суспільства. І саме дякуючи принципам педагогіки партнерства, згуртованій роботі всіх учасників освітнього процесу це вдалося реалізувати. Учителі пілотних класів Людмила Панченко та Людмила Величко мають високий рівень компетентностей, демонструють сучасний стиль роботи, досконало володіють новітніми педагогічними методами та технологіями, забезпечують своїх учнів глибокими та міцними знаннями. Постійно знаходяться в пошуку нових нестандартних рішень для звичних ситуацій. Уміють створювати на уроках проблемні ситуації, спрямовані на самостійну пошукову роботу учнів. Учителі пройшли спеціальні тренінгові навчання при ЧОІППО ім. К.Д. Ушинського та в літній школі для вчителів початкових класів у м. Києві та отримали сертифікати «STARTUP#ВЧИТЕЛІ ВАЖЛИВІ». Були учасниками Міжнародного семінару для представників пілотних шкіл «Нова українська школа – нові підходи до навчання» в
м. Києві. Є постійними учасниками обласних семінарів учителів пілотних класів Чернігівської області. Пройшли тренінгові навчання по впровадженню в навчальну діяльність конструкторів «LEGO-6 цеглинок». Панченко Л.Л. розробила Методичні рекомендації «Нова українська школа. Яка вона? Порадник для вчителя початкової школи», затверджені науково-методичною радою ЧОІППО ім. К.Д. Ушинського. Учителі англійської мови Ліана Сердюк та Оксана Холод також є учасниками Всеукраїнського експерименту по впровадженню Нового Держстандарту та апробації нових навчальних програм та посібників. Вони формують стійку мотивацію до вивчення англійської мови, мовленнєву культуру, творчі здібності, культуру полеміки, критичне мислення. На основі їх досвіду працювала міська школа передового педагогічного досвіду вчителів англійської мови ЗЗСО м. Прилуки «Закладання психолінгвістичних основ іншомовної комунікативної компетенції на уроках англійської мови в початкових класах НУШ». Із початку 2017-2018 н.р. Ліана Сердюк та Оксана Холод брали участь у семінарах-тренінгах, організованих Британською радою в Білій Церкві в та у Львові, про що мають відповідні сертифікати. Пройшли онлайн курси на платформі «UKRAINIAN ENGLISH LANGUAGE TEACHER LEARNING». Є активними учасниками обласної творчої групи вчителів англійської мови «Створення компетентнісного розвивального середовища для учнів молодшого шкільного віку» та співавторами методичних рекомендацій «Компетентнісно-зорієнтоване навчання англійської мови в початковій школі шляхом використання ігрових технологій».
Ліцей №7 першим в області став використовувати LEGO з березня 2018 року та LEGO-килимки з вересня 2018 року. LEGO вчить закодовувати та розкодовувати інформацію, розвиває моторику рук та поставу, розвиває 10 ключових компетентностей. За цей період наш заклад відвідали Світлана Бондар та Оксана Левандовська, наставники LEGO в рамках меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та The LEGO-Foundation, для спілкування з педагогічним колективом та нашими здобувачами освіти. Метою зустрічей стало забезпечення якісного впровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес у рамках Концепції реалізації державної політики у сфері реформування ЗЗСО «Нова українська школа» з використанням LEGO SYSTEM та LEGO DUPLO. Учителі початкової школи продемонстрували безліч різноманітних прийомів та методів використання LEGO. Нова українська школа впродовж 4 років намагалася виховати в кожному здобувачеві освіти інноватора, дослідника та громадянина, який вміє ухвалювати відповідальні рішення та дотримується прав людини. Замість автоматичного запам’ятовування фактів і понять учні набували компетентностей. Це – динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність. Тобто формувалося ядро знань, на яке і в подальшому будуть накладатись уміння цими знаннями користуватися, а також цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи в професійному та приватному житті.
У вересні 2020 року Кабінет Міністрів ухвалив Державний стандарт базової середньої освіти, який визначає мету та принципи освітнього процесу в закладах базової середньої освіти, дає загальну характеристику змісту навчання, пояснює вимоги до обов’язкових результатів навчання та орієнтири для їхнього оцінювання. За цим документом розробляються нові навчальні програми для учнів 5-9 класів, тобто реформа пошириться з молодшої школи на середню. У концепції освітньої програми закладено велике розмаїття навчальних планів і програм. У Державному стандарті немає поділу на предмети, натомість є освітні галузі – це означає, що розробники освітніх та навчальних програм зможуть як втілювати певну навчальну галузь через окремий предмет, так і комбінувати їх для інтеграції. Адміністрація закладу та педагогічний колектив дали згоду на подальше пілотування та апробацію нових навчальних програм та посібників. Тому, з травня по серпень 2021 року педагогічна команда ліцею бере участь у програмі підвищення кваліфікації керівників, шкіл-учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня “Нова українська школа: перехід на наступний рівень”, який складається з 6 модулей. Паралельно співпрацюємо з регіональними тренерами Програми підтримки освітніх реформ «Демократична школа» та авторськими колективами, які працюють над створенням навчальних програм та розробленням матеріалів.
Олена Бондаренко
заступник директора з НВР Прилуцький заклад загальної середньої освіти I-III ст. №7
(ліцей №7) Прилуцької міської ради Чернігівської області