Дитина з особливими потребами на сучасному етапі розвитку суспільства розглядається як особистість, яка має ті ж права, що й інші члени спільноти, але через особливості індивідуального розвитку їй необхідно надавати особливі освітні послуги.
Перед учителем фізичної культури поставлені підвищені професійні вимоги та очікування щодо впровадження інклюзії в освіті, оскільки відмінності дітей особливо яскраво проявляються саме в руховій сфері під час цілеспрямованих рухових дій – на занятті спортом, в ігровій діяльності.
Даному питанню була приділена увага під час проведення 2 жовтня 2024 року на базі Прилуцького ліцею № 1 ім. Г. Вороного практичного кейсу для вчителів фізичної культури на тему «Лікувальна фізкультура – ефективна корекційна складова інклюзивного навчання».
У теоретичній частині семінару консультант КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Тетяна Караулова розповіла про особливості прояву порушення у фізичній сфері дітей з особливими освітніми потребами (ООП), презентувала комплекси фізично-моторних занять, вправи та ігри, якими варто займатись із дітьми, та як через них надати дитині життєво важливі рухові навички та вміння та розвинути інтелектуальний потенціал.
В практичній частині заходу вчитель фізичної культури, фахівець із спеціальною медичною освітою та вищою педагогічною освітою Прилуцького ліцею № 1 ім. Г. Вороного Вероніка Мороз продемонструвала корекційне комплексне заняття з лікувальної фізкультури з учнями з ООП різної нозологіі, використавши комплекс ЛФК та сучасне обладнання, яким забезпечений ліцей: спеціальні тренажери для запобігання порушення постави та лікування сколіозу, спеціальні килимки та роликові масажери для профілактики плоскостопості, тенісні, волейбольні, баскетбольні та футбольні м'ячі, карімати, гімнастичні палиці, комети, конуси. Були проведені рухливі ігри та спортивна гра "корхол".
Під час заняття вчителька продемонструвала закріплені навики, якими вже володіє дитина, та прищеплювала і розвивала нові можливості за допомогою фізичних вправ, ігор, комплексу гімнастичних вправ, а також створила позитивне відношення до навчального процесу та, головне, залучила, змотивувала і показала, як можна навчити особливу дитину досягати успіхів з подальшим комфортним перебування в соціумі.
Правильно організована система навчання та виховання вказаної групи дітей дає свій позитивний ефект і призводить до їхнього значного просування в напрямку адаптації до життя у суспільному середовищі, зміцненню їх ментального здоров'я.
Сьогоднішній практичний кейс був покликаний допомогти вчителям фізичної культури опанувати необхідний інструментарій, який зробить заняття корисними, цікавими та ефективними.
На захід були запрошені директор Прилуцького інклюзивно-ресурсного центру Вікторія Кабанець, фахівці Марина Сірик та Ольга Журавель.
Прилуцький ЦПРПП дякує вчителю фізичної культури Прилуцького ліцею № 1 ім. Г. Вороного Вероніці Мороз за представлення практичного матеріалу щодо використання інноваційних методів на заняттях лікувальної фізичної культури з дітьми з особливими освітніми потребами та директору ліцею Олені Рогальовій за комфортні, безпечні умови для проведення семінару та сприянню у придбанні сучасного обладнання для проведення корекційних занять.