Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Замовлення консультаційЗамовлення консультацій

Консультацію можуть замовити працівники закладів освіти м.Прилуки



Анонси подій

Опублікувати в соціальних мережах

Відвідування сайту

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Методичне асорті «Формуємо професійні компетентності молодого педагога»

Опубликовано 11.03.2025

В останні роки в багатьох країнах підготовка кадрів, орієнтована на розвиток компетентності, є найбільш розповсюдженою концепцією, де підкреслюється, що поняття «компетентність» ширше, ніж поняття «кваліфікація». Цю проблему фахівці КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» винесли на обговорення для молодих педагогів закладів дошкільної освіти в рамках проєкту «Професійне зростання молодого педагога «Малими кроками до успіху»».

11 березня 2025 року консультант Тетяна Зубко провела методичне асорті «Формуємо професійні компетентності молодого педагога», в ході якого обговорили з учасниками заходу поняття «компетентність».

В ході тренінгових вправ молоді педагоги опрацювали загальні та професійні компетентності, визначені професійним стандартом «Вихователь ЗДО». Пройшли анкетування «Кваліметрична модель оцінювання професійного розвитку вихователя ЗДО кваліфікаційної категорії «спеціаліст»». Під час вправи «Знайди відповідність» вихователі проєктували свої професійні компетентності на становлення компетентностей дитини дошкільного віку.

Через презентаційні та відео матеріали педагоги ознайомилися з онлайн-курсом «Почути голос дитини: культура демократії в дошкіллі», порівняли вимоги до громадянської та соціальної компетентностей дорослих з вимогами до формування основ соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.

Тетяна Зубко презентувала учасникам зібрання три томи «Рамка компетентностей для культури демократії»; пояснила педагогам, що цей документ визначає необхідні інструменти та відображає критичне розуміння того, що мають набути здобувачі освіти на всіх рівнях освіти, щоб відчути свою належність до демократичного суспільства, в якому ми живемо, і зробити власний позитивний внесок у нього.

В ході практичної частини вихователі опрацювали всебічну концептуальну модель компетентностей у формі «метелика». Кожна група мала своє завдання. Перша – асоціювала предметні картинки з «цінностями», друга – з «ставленнями», третя – з «вміннями», а четверта – зі «знаннями та критичним розумінням». Ця вправа дала можливість педагогам усвідомити та зрозуміти складну термінологію.

На думку учасників компетентності є тими індикаторами, що дозволяють визначити професіоналізм: готовність до здійснення результативної діяльності. Знання, вміння та навички, безперечно, є важливими. Впровадження компетентнісного підходу у систему освіти, в цілому, має сприяти підвищенню рівня професійної компетентності освітян, який відповідає запитам сучасної економіки і соціокультурного розвитку суспільства, і розглядається як необхідна умова і пріоритетний напрямок модернізації системи педагогічної освіти.