15 лютого 2023 року консультант КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Тетяна Зубко провела методичне консультування педагогічного колективу Прилуцького закладу дошкільної освіти (ясел-садка) комбінованого типу № 15 з проблеми «Що спонукає педагога закладу дошкільної освіти до створення індивідуальної траєкторії професійного розвитку та як її реалізувати відповідно до вимог Професійного стандарту «Вихователь ЗДО»».
Метою зустрічі стало обговорення трудової функції «Професійний розвиток та самовдосконалення» за Профстандартом «Вихователь ЗДО». Консультант наголосила, що упродовж 2022 року відбулося багато змін у нормативно-правовому полі діяльності педагога. Зокрема, з’явилася можливість працювати за різними освітніми програмами. Також освітянський простір накрило потужною хвилею технологій та інноваційних процесів. Зросли й вимоги до педагога, його особистісних якостей, рівня професійної підготовки і загальнопедагогічних умінь та здібностей. Та й самі педагоги сьогодні прагнуть до постійного самовдосконалення. Практика засвідчує посилення інтересу фахівців до своєї справи, готовність до запровадження інновацій, бажання та здатність творити власний досвід освітньої діяльності, вміння мобілізувати свій особистісний потенціал задля ефективної взаємодії з дітьми та співпраці з батьками.
Одним із обговорюваних питань під час зустрічі було створення та реалізація індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагога, яка представлена як персональний шлях реалізації особистісного потенціалу вихователя. Консультант окреслила основні напрямки організації освітнього процесу за індивідуальними освітніми траєкторіями; обґрунтувала важливість даної форми методичної роботи; подала опис чинників, які впливають на професійний розвиток та професіоналізм педагогів.
Учасники зібрання дійшли висновку, що оновлена діяльність педагога покликана формувати не лише носія певних знань, але й творчу особистість, здатну використовувати отримані знання для конкурентоспроможної діяльності в будь-якій сфері життя. Педагог, що володіє свободою самовираження, уміє керувати власним розвитком, може спрямувати свої творчі сили на пошук нових шляхів організації освітнього процесу ЗДО.