З початком нового навчального року консультанти КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» продовжують консультувати педагогів-дошкільників щодо організації освітнього процесу та пріоритетних напрямів діяльності дитячих садків у 2024/2025 навчальному році. Важливим аспектом роботи садочків згідно з методичними рекомендаціями МОН є створення умов організації освіти для дітей з особливими освітніми потребами. Тому 18 вересня 2024 року Тетяною Зубко, консультантом Центру, в рамках роботи коучингу «Інклюзивна освіта в ЗДО» був проведений методичний діалог для асистентів вихователів «Надання індивідуальної підтримки дітям з особливими освітніми потребами в новому навчальному році».
В ході зустрічі учасники заходу обговорили створення безбар’єрного та дружнього освітнього середовища, яке відповідає індивідуальним потребам дітей, враховуючи психофізичні особливості розвитку. Консультант наголосила, що для досягнення цієї мети в закладах дошкільної освіти слід впроваджувати спеціальні програми, адаптовані методики навчання, заручатися підтримкою з боку інклюзивно-ресурсного центру; запропонувала обговорити перелік програм розвитку, розміщених на сайті МОН. Тетяна Зубко зауважила, що корекційно-розвиткові програми та методичні посібники для дітей з ООП не оновлені (мають рекомендації МОН 2012-2013 року) та замала кількість методичної літератури для професійного розвитку педагогів, які працюють з дітьми з ООП в дошкіллі.
В роботі коучингу взяли участь директорка КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Вікторія Кабанець та фахівець (консультант) Марина Сірик, які наголосили на ролі асистента вихователя у просвіті батьків та активній позиції всіх учасників освітнього процесу в організації інклюзивного освітнього процесу.
Під час діалогу учасники закріпили важливість виконання основних видів діяльності: діагностики, корекції, консультування, просвітництва, допомоги.
Маємо надію, що зустріч надихнула педагогів та допомогла ще глибше зрозуміти важливість даної роботи. Асистенти отримали нові знання та навички, які допоможуть реалізувати завдання власної педагогічної діяльності.