Міністерство освіти і науки України зосереджує увагу на тому, що одним із важливих пріоритетів в діяльності закладів освіти є профілактика шкідливих звичок та протиправної поведінки дітей та молоді. У складний час, який переживає наша країна, з урахуванням викликів суспільства в умовах війни, під час організації превентивної роботи з учнями виникає потреба адаптувати знання та практику педагогів, що застосовувалися й спрацьовували в мирний час і до реалій війни.
Так, 20 грудня 2023 року на базі Прилуцького Ліцею №6 відбувся методичний кейс заступників директорів з виховної роботи ««Превентивне виховання здобувачів освіти в умовах воєнного стану».
Перший мотиваційний блок кейсу включав змістовний виступ консультанта Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників Людмили Гапченко щодо найактуальніших проблем превентивної роботи з профілактики шкідливих звичок та правопорушень здобувачів освіти. Консультант акцентувала увагу педагогів на гострі кути превентивного виховання дітей нової генерації в сучасних умовах воєнного стану та наголосила, що ефективна профілактика в значній мірі сприяє позитивній взаємодії дітей, молоді та дорослих зі своїми сім'ями та суспільством.
Другий блок заходу розпочався презентацією досвіду роботи заступника директора з навчально-виховної роботи ліцею №9 Галини Степаненко «Форми і методи роботи з батьками з превентивного виховання» та продовжився тренінгом «Технологія проведення профілактичного тренінгу в системі превентивного виховання учнівської молоді», який провела педагог-організатор Ліцею №6 Юлія Климак. Під час тренінгового заняття педагоги виступили в ролі сучасних підлітків. За допомогою цікавих вправ «Звідки ростуть ноги?», «Лист моєму учню», «Цінності, які ми втрачаємо», «Безпечний острів», «Думай позитивно» у активному обговоренні визначали причини та наслідки девіантної поведінки дітей, пріоритетні завдання створення превентивного середовища, основні та дієві механізми задля ефективності, результативності та досягнення поставлених цілей превентивної діяльності в системі виховної роботи закладу освіти.
Учасники заходу зробили висновок, що головні завдання педагогів – формування в учнів відповідальності за здоров’я, умінь застосовувати знання в реальних життєвих умовах, підвищити загального рівня правової свідомості дітей та молоді, обізнаності з проблем порушення прав людини, навчання моделям безпечної поведінки, виховання поваги до прав та основних свобод людини, толерантного ставлення до потерпілих від насильства.