КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» здійснює професійний супровід та психологічну підтримку молодих педагогів закладів освіти міста у перший рік їхньої роботи. Консультанти та психолог Центру проводять заходи з неформальної освіти в рамках проєкту професійного розвитку «Професійне зростання молодого педагога «Малими кроками до успіху»».
28 травня 2024 року психолог Прилуцького центру ПРПП Ірина Огорілко провела для молодих педагогів тренінг «Особистий бренд педагога: що це і як його створити».
В ході інтерактивної роботи говорили про створення особистого бренду педагога; розбиралися, що це таке, чи потрібен він тим, хто працює в закладі освіти, як його створити.
Вправи «Драже», «Три кольори» не лише налаштували учасників на роботу у тренінговій групі, але й плавно підвели до розуміння тематики тренінгу.
До визначення поняття «особистий бренд» молоді педагоги підійшли самостійно шляхом виконання тренінгових вправ. Психолог наголосила, що педагогам, особливо молодим, потрібно пам’ятати, що кожний із них є особливим, кожний із них є унікальним і абсолютно кожний із них має щось, чим може поділитися зі своїми колегами, друзями, світом, з учнями чи вихованцями.
Учасники тренінгу закінчували речення: «Бренд – це коли людина заходить в аудиторію і їй…». Дана вправа була емоційно забарвленою та спонукала до творчого розвитку.
Психолог разом з молодими педагогами опрацювали слова, які люди асоціюють із особистим брендом. Це довіра, унікальність, репутація, цінність, важливість, визнання, можливості, співпраця, фріланс.
Звернули увагу на важливій речі, про яку слід пам’ятати у контексті особистого бренду педагога. Будь-який особистий бренд – це марафон, це довготривалий забіг, результати якого можна побачите не через тиждень, не через два. Можливо, перші результати будуть помітними за кілька місяців, а якісь більш значущі – за кілька років. Відповідно потрібна дуже потужна внутрішня мотивація і треба любити те, що робимо.
Для того, щоб визначитися, з чого розпочати створення особистого бренду, психолог провела з молодими педагогами активне обговорення низки запитань: «Хто я? Хто моя аудиторія? Який він – мій контент? Яка тема? Як мені зрозуміти, що є магнітом? Який меседж я несу? Які емоції мені для цього потрібні?»
Узагальнюючи відповідь на запитання:«Навіщо педагогу бренд?», Ірина Огорілко підвела учасників тренінгу до думки, що це можливість впливати (якщо експерт в чомусь, маємо можливість поширювати свої ідеї і популяризувати їх); можливість бути орієнтиром та надією в час кризи довіри (будуть вірити саме вашим словам); можливість мати право на помилку (при умові, якщо потім публічно її визнаватимете); можливість монетизації.
Авторитет, власний стиль, вплив на учнів (вихованців) та колег, конкурентоспроможність – таке значення має особистий бренд для педагога. Виходячи з цього, молоді педагоги вивели формулу особистого бренду: суму з експертної ролі, соціальної ролі та особистості помножити на комунікацію.
В ході тренінгу багато уваги звернули на те, як знайти свою аудиторію. Найважливішим є уміння розуміти потреби людей. При цьому пам’ятати, що вимогами до брендування є таке: бути профі у своїй справі; мати власну думку, критично мислити; не боятися висловлюватися.
Вправа «Групова співбесіда» дала можливість учасникам тренінгу розкритися не лише як фахівцям в галузі освіти, але і як особистостям.
Опрацьовуючи тему особистого бренду, психолог поговорила з молодими педагогами про соціальні мережі, інтернет платформи, де педагогу про себе можна розповідати, спілкуватися зі своєю аудиторією.
Рефлексією тренінгу стало продовження двох таких речень: «Що я думаю про свою роботу?», «Що моя робота думає про мене?»
Із набору метафоричних асоціативних карток «Слайди 3.0» кожний учасник обрав картку, яка показує, яким педагогом він є саме на етапі початку своєї професійної діяльності.
Психолог Прилуцького центру ПРПП Ірина Огорілко в кінці тренінгу побажала молодим педагогам аналізувати свою педагогічну діяльність та отримувати задоволення від розвитку, створювати власний бренд, бо саме зараз у них для цього сенситивний (найсприятливіший) період.