На державному рівні затвердили професійний стандарт «Практичний психолог закладу освіти», у якому чітко прописані трудові функції практичного психолога. Зокрема, це здійснення психологічної профілактики, психологічної просвіти щодо психологічного благополуччя та психічного здоров'я; здійснення психологічної діагностики, власного професійного розвитку; здійснення психологічної допомоги, яка включає консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальну діяльність; співпраця з педагогічними працівниками щодо організації ефективної освітньої діяльності та співучасть у створенні, підтримці та розвитку психологічно безпечного освітнього середовища в закладі освіти; здійснення організаційно-методичної діяльності. Щоб у повній мірі виконувати усі ці трудові функції, особливо в умовах адаптивного карантину чи дистанційного навчання, необхідно уміти використовувати у професійній діяльності сучасні інформаційно-комунікаційні технології, тобто володіти цифровою компетентністю.
Виходячи із сучасних умов, онлайн консультування навіть виділено як окремий вид роботи практичного психолога закладу освіти.
На запит практичних психологів закладів дошкільної освіти 15 вересня 2021 року в рамках роботи психологічної вітальні «Джерело професійного зростання» був проведений навчальний практикум «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності практичного психолога». Фахівці психологічної служби дошкілля навчилися створювати обліковий запис на Zoom-платформі та організовувати Zoom-конференції.
Організували навчальний практикум працівники КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Прилуцької міської ради психолог Ірина Огорілко та консультант Дмитро Клугман.
Провели навчання консультант центру ПРПП Дмитро Клугман та вчитель інформатики Ліцею № 6 Станіслав Бурдюг.
Працівники центру професійного розвитку дякують за технічну підтримку, зокрема використання комп’ютерного класу, директору Ліцею № 6 Олександру Колеснику.
Досвід роботи Прилуцького центру ПРПП вкотре підтверджує, що для реалізації завдань зі сприяння професійному розвитку педагогічних працівників замало дати лише теоретичні знання, відпрацювання навичок володіння тими чи іншими уміннями – найефективніший шлях до професійного розвитку педагогів.