Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Замовлення консультаційЗамовлення консультацій

Консультацію можуть замовити працівники закладів освіти м.Прилуки



Анонси подій

Опублікувати в соціальних мережах

Відвідування сайту

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Навчання дітей з ООП: адаптація та модифікація навчальних програм

Опубликовано 16.05.2024

15 травня 2024 року Прилуцьким центром професійного розвитку педагогічних працівників спільно із фахівцями комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» проведено консультативно-інформаційну зустріч для заступників директорів з навчально-виховної роботи ЗЗСО на тему "Навчання дітей з ООП. Адаптація/модифікація навчальних програм".

В ході зустрічі були висвітлені питання законодавчої бази навчання дітей з особливими освітніми потребами, представлені зразки структури оформлення індивідуальних програм навчання дітей з ООП та детально роз’яснено питання адаптації та модифікації освітніх галузей та навчальних предметів.

Світлана Чернякова, директор Прилуцького центру ПРПП, опрацювала із учасниками заходу нормативно-правові документи які розкривають поняття адаптації та модифікації змісту освітніх компонентів освітньої програми під час організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, наголосила на командній роботі та функціях учителя, асистента учителя, практичного психолога щодо навчання учнів з особливими освітніми потребами. Звернула увагу на основні види діяльністі учителя та асистента вчителя під час уроку щодо організації роботи з учнями з ООП та на проведення педагогами самоаналізу власної професійної діяльності.

Наталія Кореняк, фахівець (консультант) ІРЦ, нагадала учасникам зустрічі тлумачення поняття «адаптація» та «адаптація освітньої програми», на що потрібно звернути увагу педагогам під час процесу роботи над розробкою адаптованої освітньої програми. Адже під час інклюзивного навчання здобувач освіти повністю включений в освітній потік на всіх освітніх рівнях і засвоює типову освітню програму з урахуванням його особливостей, можливостей та потреб (з використанням додаткового та спеціального обладнання) і з обов’язковим проведенням корекційно-розвиткової роботи. 

Ольга Журавель, фахівець (консультант) ІРЦ, акцентувала увагу на процесі модифікації навчальних програм, адже модифікації змінюють характер навчання, змінюючи зміст або понятійну сутність навчальних завдань. Зазначила шляхи модифікацій:

  • скорочення змісту матеріалу, якій необхідно засвоїти;
  • зниження вимог до участі в освітньому процесі.

Для модифікації навчальних планів та змісту уроків використовують:

  • скорочення обсягу матеріалу, що вивчається на уроці;
  • зменшення кількості тем з однієї, кількох чи всіх дисциплін;
  • заміна завдання на інше за збереження напряму вивчення дисципліни (наприклад, набрати текст на комп’ютері замість писати його ручкою);
  • зниження складності завдання (додавання замість множення);
  • використання додаткових матеріалів – карток, алгоритмів дії, правил – у вигляді малюнків чи позначок;
  • повторення інструкцій та алгоритмів дії.

Під час практичної частини зустрічі фахівці (консультанти) ІРЦ надали приклади адаптованих та модифікованих навчальних програм з конкретних навчальних предметів.

Захід закінчився дискусією щодо обговоренням питань законодавчої бази щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами, структури оформлення індивідуальних програм навчання дітей з ООП, питаннь адаптації та модифікації освітніх галузей та навчальних предметів в якій брали участь всі присутні виступаючі, заступники директорів з НВР, а також Вікторія Кабанець, директор ІРЦ.

Дякуємо всім присутнім за активність та співпрацю.