Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Замовлення консультаційЗамовлення консультацій

Консультацію можуть замовити працівники закладів освіти м.Прилуки



Анонси подій

Опублікувати в соціальних мережах

Відвідування сайту

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Навчання для фасилітаторів програми «Безпечний простір»

Опубликовано 22.11.2024

У рамках Міжнародного проєкту «SAFE SPACE – Невідкладна психосоціальна підтримка для учнів та шкільних вчителів» педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти міста Прилуки продовжують навчання «Професійне зростання та емоційна підтримка педагогів» за програмою «Безпечний простір». За першим модулем вчителі вчилися допомагати собі самі у стресовій ситуації, за другим модулем працювали в парах і вчилися допомагати колегі. Після опрацювання двох модулів із чотирьох тренінгових груп була створена одна група, до складу якої увійшли по два вчителі із кожного закладу загальної середньої освіти. Це група фасилітаторів.

21 листопада 2024 року для фасилітаторів був проведений тренінг ««Професійне зростання та емоційна підтримка педагогів» Модуль 3. Самодопомога у групі колег «Відкриті діалоги». Тренери Світлана Чернякова, директор Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників, та психолог Центру Ірина Огорілко тренінг проводили у парі. Він був чітко структурований між тренерками, що дало змогу якісно опрацювати теоретичний матеріал та потренуватися практично у проведенні «Відкритих діалогів».

На початку тренінгу згадали перші два кроки (модулі), які уже пройшли, з’ясували, яким буде третій крок – модуль 3. Допомога у групі колег «Відкриті діалоги». Виконуючи вправу «Пульс групи», емоційно налаштувалися на активну роботу у новоствореній тренінговій групі. Заповнили «кошики» отриманими під час попереднього навчання теоретичними знаннями, набутими уміннями та знаннями про себе. Поговорили про особливості сприйняття людини людиною. Тренери дали пояснення, що таке «діалог», «фасилітація» та хто такий фасилітатор. Проаналізували відмінності між традиційною роботою у групах та фасилітацією. Ознайомилися із основними видами, методами, етапами та правилами фасилітації.

Велику увагу звернули та те, якими уміннями повинен володіти фасилітатор. Опрацювали шість категорій моделі компетенцій фасилітатора.

Мета фасилітатора – зробити так, щоб група залишалася урівноваженою на обох важливих рейках фасилітації: зміст і процес. Тому необхідно враховувати емоції і почуття учасників, надавати емпатію, бути щирим. З огляду на це говорили про важливість дотримання етичного кодексу фасилітатора.

Методом «Мозковий штурм» визначили найпоширеніші проблеми у школі, на що скаржаться вчителі. Потім перетворили скарги на запити.

Далі об’єднали усіх учасників тренінгу у дві групи, закріпивши до кожної одного із тренерів.  І тут розпочалося найцікавіше. Тренувалися у проведенні «Відкритих діалогів». У кожній групі один із учасників виконував роль фасилітатора. Обрали проблему, перетворили її у запит, сформували питання для обговорення. Фасилітатори, використовуючи техніку запитань, залучали учасників до активного спілкування. Із пропозицій склали варіанти вирішення проблеми, підвели підсумки, поділилися враженнями. При цьому тренерки спостерігали за своїми групами, давали підказки, скеровували роботу фасилітатора, який вчився фасилітувати.

Особливо цінним було те, що після отримання теоретичних знань вчителі на практиці побачили, яким чином проводяться «Відкриті діалоги». Також тренерки розповіли про те, що у групах «Відкритих діалогів» можуть бути люди із проблемною поведінкою. Підготувалися до того, як фасилітатор повинен себе поводити в таких ситуаціях.

Після участі у «Відкритих діалогах» учасники за допомогою смайликів поділилися своїми відчуттями, розказали про те, чи змогли висловити свої думки. Тренери роздали вчителям роздруковані матеріали «Фасилітативний лідер». Також усі отримали посібник «Професійне зростання та емоційна підтримка педагогів» та презентаційні матеріали по усім трьом модулям програми «Безпечний простір».

Не обійшлося і без вправи-руханки. Вчителі були «фламінго» та «пінгвінами». Порухалися, посміялися, повністю віддалися позитивним емоціям.

Фасилітатори після навчання отримали домашнє завдання: провести «Відкриті діалоги» серед своїх колег. При цьому були надані приклади: Зустріч 1. Аптечка ресурсів і подруга. Зустріч 2. Як допомагати один одному? Зустріч 3. Обговорення проблеми, яка може бути відома до зустрічі, або проблеми, яка окреслиться на зустрічі.

Підсумовуючи роботу на тренінгу, учасники дали відповіді на запитання: «Що для мене сьогодні було важливе на тренінгу?», «Які знання та навички забираю з собою?», «Що і як я буду впроваджувати у життя?»

Дякуємо Олені Чабак, начальниці відділу сім’ї, молоді та спорту Прилуцької міської ради, за надану можливість знову працювати у Молодіжному просторі «DUMKA».

Після тренінгу спілкування продовжилося у чаті viber групи «Безпечний простір». Поділилися чудовими світлинами, враженнями, побажаннями.