27 травня 2021 року консультантом комунальної установи «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Прилуцької міської ради Чернігівсьої області Тетяною Зубко було проведено друге засідання педагогічної майстерні «Організовуємо експериментальну роботу в закладі дошкільної освіти». Під час заходу вихователі-методисти ЗДО № 2, 9, 25, 29, в яких вже діяли експериментальні майданчики, обмінялися досвідом з колегами щодо перспектив та проблем організації даної роботи, акцентували увагу на подальшому використанні матеріалів експерименту в режимі інновації.
Світлана Половецька, вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 2 санаторного типу туберкульозного профілю, звернула увагу учасників майстерні на актуальності експериментальної роботи «Створення здоров’язбережувального простору для формування культури здоров’я дітей дошкільного віку»; презентувала програму експерименту та актуальність дослідження, яке полягало в апробації програми “Джерело здоров'я” (автори: Л. І. Лавріненко, кандидат історичних наук, доцент кафедри педагогіки та психології ЧОІППО імені К. Д. Ушинського; С. О. Половецька, вихователь-методист ЗДО № 2 санаторного типу туберкульозного профілю Прилуцької міської ради), метою якої є формування всебічно здорової дитини в сучасному суспільстві. Як результат – заклад працює в режимі інновації, а Парціальна програма «Джерело здоров’я» була схвалена рішенням вченої ради ЧОІППО імені К. Д. Ушинського як програма регіонального рівня та їй присвоєно універсальний ідентифікаційний номер ISBN, отриманий від Книжкової Палати України. 12 екземплярів програми розповсюджено в провідні бібліотеки України.
Світлана Бурдюг, вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 9, представила на розсуд методистів досягнення свого закладу над експериментальною роботою «Формування у дітей загальнолюдських цінностей у контексті гуманізації педагогічного процесу сучасного дошкільного навчального закладу». Головним завданням експериментального майданчика було сформувати інтеліґентну, грамотну та всебічно розвинену культурну особистість дитини дошкільного віку, яка вміє будувати гармонічні взаємовідносини зі світом, природою, іншими людьми. Робота педагогів закладу з даного питання продовжується в режимі інновації.
Валентина Бойко, вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 25, представила напрацювання експериментальної роботи закладу з теми «Мистецька спадщина рідного краю як засіб патріотичного виховання старших дошкільників». Дане дослідження було проведено з метою здійснення комплексного цілісного системного підходу до визначення теоретично-методичних засад виховання патріотизму засобами мистецької спадщини рідного краю. Методист зауважила, що особливо важливим моментом на підготовчому етапі експерименту стало опрацювання нормативно-правової бази. Детальному вивченню підлягало питання інноваційної та експериментальної роботи в освітніх закладах України та світу. Розроблена творчою групою педагогів система роботи по ознайомленню старших дошкільників з мистецькою спадщиною рідного краю актуальна і на даний час, внесені зміни відповідно до нової редакції Базового компонента дошкільної освіти та освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина».
Людмила Прокопенко, вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 29, представила учасникам експериментальну роботу за темою «Розвиток мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку». Наукове керівництво експериментальної роботи здійснювала Калмикова Л.О., професор, завідувач лабораторії «Психолінгвістика розвитку дитини» ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди», кандидат педагогічних наук та наукові консультанти Харченко Н.В. та Дем'яненко С. Д. — доценти кафедри дошкільної педагогіки та методики навчання, співробітники лабораторії «Психолінгвістика розвитку дитини» ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди». Сучасна система освіти переживає сьогодні процес фундаментальної перебудови, коли підвищується роль комунікації, що забезпечує взаєморозуміння та успішну взаємодію партнерів. У зв'язку із цим перехід до навчання дітей із шестирічного віку створює зовсім іншу ситуацію в мовній освіті дошкільників, яку не можна тлумачити як таку, що ніби лише на рік «зсуває» існуючі проблеми. Пошук шляхів подолання труднощів, що виникли в цій новій мовно-освітній ситуації, має відбуватися, передусім, у психологічному й психолінгістичному аспектах, тому дане дослідження є актуальним і широко використовується у освітньому процесі закладу.
Консультант Тетяна Зубко, підсумовуючи усі виступи, наголосила, що проведення експериментальної роботи на базі закладів освіти дає змогу змінити статус і структуру освітнього закладу, втілити в життя педагогічні ідеї вчених, творчих вихователів щодо індивідуалізації, впровадити інноваційні педагогічні технології, проєктувати та створювати моделі сучасного закладу дошкільної освіти.