29 жовтня 2024 року консультант комунальної установи «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Тетяна Зубко в рамках роботи творчої майстерні педагогів «Організовуємо професійний розвиток педагогів закладів дошкільної освіти» провела педагогічні гостини з педагогами закладів дошкільної освіти міста, на яких обговорювалось питання використання коректурних таблиць в освітній діяльності ЗДО.
В рамках zoom-зустрічі консультант наголосила, що обрана тема є актуальною в роботі з дітьми дошкільного віку, бо мова – невичерпне джерело розумового розвитку й скарбниця всіх знань. Оскільки дитина-дошкільник мислить переважно образами, то використання наочності сприяє активізації мовлення і робить його ефективним. Щоб розкрити користь використання наочності Тетяна Зубко ознайомила учасників з книгою Н. Гавриш, О. Безсонової «Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей», в якій автори описали методику роботи з коректурними таблицями, запропонували завдання, ігри та вправи, які сприяють розвитку мислення і мовлення дітей, удосконаленню сприймання, уваги, пам’яті. Консультант зауважила, що, працюючи над створенням коректурних таблиць, потрібно дотримуватись рекомендацій щодо їх виготовлення, розроблених Наталею Гавриш.
До практичної частини зустрічі долучилася вихователь Прилуцького закладу дошкільної освіти № 9 Світлана Філонова, яка розповіла про власний досвід та бачення, як використовувати коректурні таблиці як засіб пізнавальної активності дошкільників. Педагог зазначила, що найважливішою умовою для впровадження даної інновації в закладі освіти є постійне її використання. Коректурні таблиці використовуються не лише для пізнавальних, інтелектуальних, мовно-мовленнєвих завдань, а й для вдосконалення математичних умінь дітей, тому потрібно мати достатню кількість відповідно до тем тижня та створити відповідне середовище для повноцінного використання. Метою роботи з коректурними таблицями є допомогти дітям усвідомити системність, цілісність реально мінливого світу, підвести до елементарного розуміння загальних законів буття, про взаємозв’язок усього суттєвого; максимально реалізувати пізнавальну активність дітей під час дослідницької роботи та сприяти формуванню компетентності, активності, ініціативності, креативності, самостійності; оптимізувати навчально-пізнавальну діяльність завдяки унаочненню послідовності пошуково-орієнтувальних дій; спонукати дітей творити, обмінюватися думками та міркуваннями, висловлювати свої пропозиції, дивування, милування пов’язані зі сприйманням чогось нового. Педагог надала учасникам методичні рекомендації щодо використання коректурних таблиць в різних формах організації роботи з дітьми дошкільного віку: створювати умови, в яких діти вчитимуться знаходити істину самостійно, організовувати ігрову діяльність на основі коректурних таблиць, стимулювати пізнавальний інтерес, бажання пізнати нове, розширювати знання дітей.
Учасники zoom-зустрічі долучилися до обговорення та відмітили, що використання коректурних таблиць є надзвичайно ефективним засобом розвитку комунікативної діяльності, креативності, пізнавальної активності та самостійності дошкільників.
Прилуцький ЦПРПП дякує виховательці Прилуцького закладу дошкільної освіти № 9 Світлані Філоновій за поширення досвіду серед колег в частині впровадження інноваційної діяльності в закладі дошкільної освіти.