«Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється не на папері, а в освітньому просторі, в управлінській та освітній діяльності закладу освіти» - один із топ-меседжів брейнстормінгу «Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти», який запропонувала для обговорення ментор даного заходу директор Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Чернякова для директорів та заступників директорів закладів загальної середньої та позашкільної освіти м. Прилуки та Ладанської територіальної громади Прилуцького району у тісній співпраці з експертами з проведення інституційних аудитів, що відбувся в онлайн режимі 20 квітня 2023 року.
Пані Світлана Чернякова представила учасникам заходу декілька методичних ідей реалізації та вирішення найважливішого питання щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі освіти. Учасники заходу покроково опрацювали чотири етапи розбудови внутрішньої системи: проєктування, самооцінювання, звітування та планування; розглянули методику оцінювання освітніх і управлінських процесів закладів загальної середньої освіти під час інституційного аудиту та алгоритм дій щодо оцінювання правил організації освітніх і управлінських процесів, напрямів оцінювання.
Директори та експерти із проведення інституційного аудиту Олена Рогальова (Ліцей №1), Юлія Зімбалевська (Ліцей № 10) обґрунтували особливості визначення компонентів та механізмів функціонування внутрішньої системи в закладах, які вони очолюють, звернули увагу на індивідуальний підхід та особливості закладу освіти під час створення власного Положення про ВСЯО та наголосили на перевагах проведення комплексного самооцінювання. До дискусії долучилась директор Ліцею № 9 Наталія Симоненко, яка заначила, що колектив закладу використовував для проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів інформаційно-аналітичну систему EvaluEd. В обговоренні взяли участь експерти Людмила Бойко (Ліцей №5), Наталія Ліпіна (Ліцей №1), які зазначили важливість існування внутрішньої системи забезпечення якості освіти та її безпосередній вплив на якість результатів навчання учнів та формування їхніх ключових компетентностей.
Підсумок до брейнстормінгу був спрямований на генерацію власної ідей кожного керівника закладу освіти щодо оперативного (і часто нестандартного) вирішення питання розбудови якісної внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
А ті, хто потребує допомогти в цьому напрямку, завжди можуть розраховувати на підтримку вісьмох експертів із проведення інституційних аудитів, які працюють в закладах освіти нашого міста та працівників Прилуцького центру професійного розвитку.