У рамках проєкту професійного розвитку педагогічних працівників «Організаційно-методичний інструментарій для педагогів по впровадженню Державного стандарту базової середньої освіти на засадах Нової української школи», який реалізує КУ «Прилуцький центр ПРПП», психолог Центру Ірина Огорілко для педагогів Ліцею № 7 – учасників пілотного запровадження Державного стандарту базової середньої освіти, 06 червня 2024 року провела тренінг «Персональний бренд учителя: як педагогу впливати на освітню галузь».
Тема особистого бренду, брендингу зараз є актуальною та популярною. І це стосується не лише бізнесу. Колективи закладів освіти, які можна віднести до сучасних, переконалися, що брендинг працює у дві сторони: допомагає закладу бути впізнаваним і привабливим для учнів, батьків, педагогів і водночас пояснює, у чому цінність саме їхнього закладу. А це насамперед – якість освітніх послуг. Усе це можна віднести до Прилуцького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 7 (ліцею № 7), який уже сім років поспіль успішно пілотує запровадження реформ Нової української школи.
Загальний пазл про заклад освіти складається з частинок, якими є їхні педагоги та керівники. Персональний бренд учителя – це не просто відображення їхніх навичок у викладанні, а й підвищення авторитетності серед учнів та колег, професійний розвиток, кар'єрне зростання, вплив на громадськість та освітню галузь.
Усі ці питання опрацьовувалися психологом Центру Іриною Огорілко з педагогами Ліцею № 7 – учасниками сформованої команди, яка успішно оволоділи навичками роботи у тренінговій групі. Це активні педагоги, які розуміють, що для якісного пілотування освітянських реформ треба багато працювати над розвитком особистого бренду, бо у великій мірі від цього залежить і уявлення громади про Нову українську школу.
Із особистим брендом люди асоціюють такі слова: довіра, унікальність, репутація, цінність, важливість, визнання, можливості, співпраця, фріланс. В ході тренінгу вчителі опрацювали усі ці позиції. Відбулося активне обговорення питань: «Для чого мені потрібен особистий бренд? Яке значення має особистий бренд для вчителя?» Зробили висновок, що це – авторитет, власний стиль, вплив на учнів та колег, конкурентоспроможність.
Психолог провела з учасниками тренінгу вправу «Групова співбесіда». Відповіді на запропоновані запитання були креативними, цікавими, щирими. Про що психолог запитала в учителів: «Якби ви не були тим, ким ви є зараз, ким би ви хотіли бути? Куди б ви пішли, якби хотіли побути наодинці? Кому ви найбільше довіряєте? Як ви керуєте своїм гнівом? Звідки ви берете сили, коли «заряд вашої батарейки» наближається до нуля? Яка вдячність дарує вам крила? В які моменти вам потрібна підтримка? Де ховається скарб ваших можливостей? Чим наповнюється ваше життя, коли в ньому є віра в себе? Коли вам потрібна сміливість? Куди веде ваша впевненість? Який світ очима ваших учнів?» тощо.
За допомогою цієї вправи учасники тренінгу показали себе з іншого боку – як просто люди, а не обов’язково вчителі, та переконалися, що вчитель, який має особистий бренд, має бути ще й людиною, цікавою для учнів та їхніх батьків, колег.
Цікавим і складним було завдання, яке складалося з трьох етапів та полягало в тому, що кожний учасник тренінгу характеризував себе трьома словами-асоціаціями, аналізував свої сильні сторони, професійні та особисті переваги, слабкі сторони та недоліки; учасники підбирали асоціації та характеризували своїх колег; проаналізували, чи співпала власна характеристика з тією, яку отримали від колег.
Підсумовуючи опрацьований матеріал та виконання вправ, психолог разом із вчителями Ліцею № 7 дійшли висновку, що створення особистого бренду – тривалий шлях. Цей шлях ми будуємо самі. Тож як рефлексію психолог Центру Ірина Огорілко запропонувала педагогам, використовуючи набір метафоричних асоціативних карт «Дорожні знаки», вибудувати цей шлях, при цьому вздовж «дороги» встановити дорожні знаки, які, на їхню думку, зроблять цей шлях цікавим. Вправа викликала сплеск позитивних емоцій та цікаве трактування вибору карток.
Психолог Прилуцького центру ПРПП Ірина Огорілко подякувала учасникам тренінгу за активність, емоційність, щирість, відкритість, ресурсність та зворотний зв'язок, побажала кожному побудувати свій унікальний бренд. Побудова персонального бренду вчителя – тривалий процес, що вимагає постійного самовдосконалення та адаптації до змін у суспільстві й технологіях. Це також можливість стати впливовою особистістю в освітньому середовищі та сприяти змінам у галузі освіти.
Тренінг був проведений в умовах відсутності світла. Презентацію довелося демонструвати не на великий екран, а дивитися через ноутбук. Але це не вплинуло на ефективність роботи учасників інтерактиву, бо педагоги за останні роки адаптувалися до будь-яких непередбачуваних умов.