Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Замовлення консультаційЗамовлення консультацій

Консультацію можуть замовити працівники закладів освіти м.Прилуки



Анонси подій

Опублікувати в соціальних мережах

Відвідування сайту

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Підготовка тренерів до проведення «Відкритих діалогів» в рамках проєкту «Безпечний простір»

Опубликовано 10.10.2024

В рамках реалізації Міжнародного проєкту «SAFE SPACE – Невідкладна психосоціальна підтримка для учнів та шкільних вчителів» фахівці Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників, зокрема директор Світлана Чернякова та психолог Ірина Огорілко продовжили навчання задля того, щоб підготуватися до здійснення наступного кроку проєкту – «Відкритих діалогів» у колі колег».

09 жовтня 2024 року Ольга Федорець, тренер-супервізор Центру психічного здоров’я і психосоціального супроводу Національного університету «Києво-Могилянська академія», та Маріанна Тропіна, психологиня й супервізорка Української спілки супервізії та коучингу, в онлайн режимі провели для учасників проєкту тренінг «Навчаємося працювати в групі та фасилітувати обговорення».

Третій модуль проєкту передбачає навчити тренерів тому, як підготувати педагогічних працівників організовувати зустрічі з колегами для взаємної підтримки на роботі.

Допомагати собі та бути стійкими до нових випробувань – усе це надає впевненості у власних силах і можливостях. Згуртовуючи навколо себе спільноту людей, здатних підтримувати одне одного, ми ще більше покращуємо власне і загальне благополуччя, поліпшуємо роботу в колективі та допомагаємо в складних ситуаціях. Ми стаємо опорою для інших, зростаємо професійно разом із тими, хто вже вміє опановувати власні реакції та допомагати в цьому іншим, будуючи безпечний робочий простір.

Після того, як учитель навчився допомагати собі та колезі в стані стресу, програмою проєкту «Безпечний простір» передбачено організовувати зустрічі педагогів для фахового обговорення складних ситуацій, які виникають на робочому місці, а також створення простору довіри та обміну досвідом, згуртування і зростання колективу. «Відкриті діалоги» як одна з форм групових зустрічей може стати альтернативою від звичних педагогічних рад чи додатковою формою спілкування для власного і спільного благополуччя педагогів.

Тренінг «Навчаємося працювати в групі та фасилітувати обговорення» був проведений у форматі Zoom-конференції, але це ніяк не вплинуло на активність учасників. Працювали з 9.00 до 16.00 годин.

Розпочалося усе з привітання тренерів, вправ «Пульс групи», «Кошики». Далі визначали поняття «навчання», заглибилися в «Теорію сприйняття і теорію фасилітації та діалогу». Розібрали навички фасилітатора. За допомогою мозкового штурму визначали найпоширеніші проблеми в школі. Вчилися перетворювати скарги в запити. Опрацьовували структуру «Відкритих діалогів».

Наступними були вправи «Перший та другий кроки: практикуємо в групах», «Третій крок: обговорення тем у групі», «Третій крок: обговорення  тем. Практика в групах».

Велику увагу приділили «Моделі компетенцій фасилітатора» та питанню конфіденційності.

Виконання вправ супроводжувалося презентаційними матеріалами, що полегшувало сприйняття навчального матеріалу.

Особливо цінним у тренінгу було те, що кожний учасник спробував себе у ролі фасилітатора. Тренерки Ольга Федорець та Маріанна Тропіна постійно об’єднували учасників тренінгу у групи (від великих до малих) для проведення «Відкритих діалогів». Учасники груп також постійно змінювалися, що надавало виконанню завдань цікавості та неочікуваності. Такий формат роботи усім дуже сподобався. Це було справжнє тренування з відпрацюванням умінь і навичок роботи у формі «Відкритих діалогів».

Також постійно спиралися на ті знання та уміння, які отримали під час очного навчання в Ужгороді.

Питання «Проблемні учасники та групова динаміка», «Практика в групах зі складними учасниками» запланували опрацювати під час наступної супервізії, яка відбудеться рівно через тиждень.

Учасники тренінгу отримали домашнє завдання: спробувати створити групу фасилітації на своєму робочому місці з колегами та обговорити одну актуальну для усіх тему.

До речі, Світлані Черняковій та Ірині Огорілко під час тренінгу тренерами проєкту було запропоновано спробувати себе у ролі фасилітаторів першими. Це було трохи хвилююче, але очікувано, адже вони завжди активні під час навчання.