Підвищення кваліфікаційного рівня та фахової майстерності працівників Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників є одним із пріоритетних завдань комунальної установи, адже реалізація основних положень Стратегії розвитку Центру на високому професійному рівні можлива за умови, коли фахівці Центру у своїй діяльності будуть використовувати сучасні форми і методи надання освітніх та психологічних послуг педагогічним працівникам.
Психолог Центру Ірина Огорілко з 05 по 09 квітня 2021 року пройшла І етап навчання на курсах підвищення кваліфікації на базі Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» (м. Київ). Настановна сесія проводилася в онлайн режимі.
Протягом тижня були проведені тематичні дискусії, науково-практичні конференції, семінарські та практичні заняття, під час яких слухачі курсів ПК опрацювали такі теми: «Управління професійним розвитком педагогічних працівників в умовах модернізаційних викликів», «Психологічні проблеми професійного розвитку працівників психологічних служб», «Професійний розвиток працівників освіти в умовах реформ», «Лідерство та ефективна комунікація у командоутворенні освітньої організації», «Комунікації та управління інформацією. Комунікативна компетентність керівника», «Нові підходи до організації освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання».
Цікавими були прослухані спецкурси «Організація електронного документообігу в закладах освіти» та «Коучинг у діяльності освітян».
Під час практичних занять «Основи практичної роботи у віртуальному освітньому середовищі», «Веб-сервіси для створення навчального відео, інтерактивних та демонстраційних плакатів» кожний слухач самостійно виконував запропоновані викладачами завдання для відпрацювання практичних навичок роботи в онлайн режимі.
Онлайн навчання було організовано дуже професійно, із залученням провідних науковців Університету менеджменту освіти – професорів Алли Москальової, Тамари Сорочан; доцентів Ольги Просіної, Інни Отамась, Лариси Оліфіри, Максима Москальова, Надії Любченко, Сергія Касьяна, Людмили Кондратової, Романа Козенка.
Дуже предметним було практичне заняття на тему «Методи виявлення учнів «групи ризику», схильних до булінгу: психодіагностика схильностей, основних маркерів, дій», яке провела для слухачів курсів ПК Ольга Флярковська, начальник відділу психологічного супроводу ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».
В категорії слухачів працівників психологічної служби було троє психологів новостворених Центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які мали можливість у чаті viber обговорити питання професійної діяльності.
З метою поглиблення й набуття нових знань, умінь і навичок, необхідних для успішного виконання своїх професійних завдань, слухачі будуть до кінця вересня 2021 року під керівництвом тьютора самостійно вивчати навчальний матеріал і працювати над написанням творчої випускної роботи. Зворотній зв'язок між слухачами і тьютором здійснюватиметься з використанням інтернет-технологій.
Підсумкова сесія триватиме один тиждень (27.09. – 01.10.2021 року). Слухачі відвідають підсумкові заняття, де обміняються досвідом, отримають відповіді на проблемні питання, що виникли в процесі самостійної роботи, і пройдуть підсумкову атестацію в формі заліку та захисту випускної роботи.
За результатами навчання слухачі отримають свідоцтва про підвищення кваліфікації встановленого зразка.
Важливим моментом є вибір тематики випускної роботи, адже над нею треба працювати протягом усього періоду навчання на курсах ПК. Психолог Центру Ірина Огорілко для випускної роботи обрала тему «Від методиста з психологічної служби методичного кабінету – до психолога Центру професійного розвитку педагогічних працівників: узгодження попереднього досвіду із новими завданнями».
Написання випускної роботи з даної теми вимагає здійснення аналізу доцільності та якості проведеної психологом Центру роботи з психологічної підтримки педагогічних працівників. Узагальнені результати слугуватимуть для подальшого планування роботи психолога Центру з урахуванням найважливіших моментів професійної діяльності.