20 листопада 2024 року на базі закладу дошкільної освіти № 15 консультантом комунальної установи «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Тетяною Зубко було проведено восьме засідання творчої майстерні педагогів «Організовуємо професійний розвиток педагогів закладів дошкільної освіти». До її роботи цього разу долучилися керівники музичні закладів дошкільної освіти міста.
Консультант Центру звернула увагу учасників творчої майстерні на освітній зміст художньо-продуктивних видів діяльності, які висвітлено в інваріантному складнику державного стандарту дошкільної освіти в освітньому напрямі «Дитина у світі мистецтва». Для підвищення рівня знань педагогічних працівників закладів Тетяна Зубко визначила поняття «мистецько-творча компетентність» та окреслила етапи роботи з дітьми над здатністю дитини практично реалізовувати свій художньо-естетичний потенціал для отримання бажаного результату творчої діяльності; проаналізувала особливості мистецько-творчої діяльності та її вплив на розвиток дошкільників.
До практичної частини долучилася керівник музичний ЗДО № 15 Олена Манзенко, яка провела презентаційний меседж «Формування мистецько-творчої компетентності дошкільників через призму інтерактивних технологій, продуктивних методів та прийомів». Презентуючи власний практичний досвід, педагог представила свій перший крок щодо реалізації завдань Базового компоненту з даного напряму – правильно сформоване освітнє середовище, яке може допомогти сформувати творчі здібності дитини. Наступний крок – це підбір та впровадження в систему роботи інтегрованих технологій. Пані Олена відмітила, що в нагоді їй стали навчальні семінари, які проводив Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників та ЧОІППО ім. К.Д.Ушинського по використанню комплексу інструментів та сервісів і штучного інтелекту в дошкільній освіті. Педагог творчо підійшла до створення власного освітнього контенту, зокрема, електронні музичні ритмовправи та ігри, нейровправи під музику, музична грамота в комп’ютерному класі, генерація пісень за допомогою ШІ. З огляду на переглянуті продукти діяльності з вихованцями, можна сміливо стверджувати, що залучення дітей дошкільного віку до відкриття світу прекрасного через інтегровані технології організації художньо-продуктивної та театрально-ігрової діяльності – це один із найважливіших засобів розвитку емоційної культури особистості, орієнтованих на збагачення творчого потенціалу дитини, розвиток її здібностей та задатків.
Учасники зустрічі відмітили сучасні інструменти та обладнання, які використовує керівник музичний у роботі з дітьми, наприклад, Boomwhakers - це новітні перкусійні музичні інструменти; технологія Drum alive – «живі барабани»; метод «Музичного дзеркала», що дають можливість осучаснити освітній процес.