Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Замовлення консультаційЗамовлення консультацій

Консультацію можуть замовити працівники закладів освіти м.Прилуки



Анонси подій

Опублікувати в соціальних мережах

Відвідування сайту

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Прилуцький Ліцей № 6 – учасник проєкту «Психологічне та соціально-емоційне навчання для українських шкіл»

Опубликовано 31.03.2023

На педагогів зараз покладається велика відповідальність – навчати дітей в умовах війни, створити для них простір безпеки. В свою чергу фахівці психологічної служби закладів освіти допомагають педагогічним працівникам відшуковувати шляхи «психоемоційного виживання» в таких умовах.

Затребуваними є психологи із якісною фаховою підготовкою. Саме тому Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників відшуковує цікаві проєкти та залучає до них як практичних психологів зокрема, так і заклади освіти міста загалом.

Таким цікавим став проєкт «Психологічне та соціально-емоційне навчання для українських шкіл», розробником якої є організація GoGlobal за підтримки FCA – Finn Church Aid Foundation.

Коли 14 лютого 2023 року до директора Центру Світлани Чернякової зателефонували з м. Чернігова щодо участі одного із закладів освіти Прилук у даному проєкті, то, обговоривши цю пропозицію з психологом Центру Іриною Огорілко, було прийняте рішення запропонувати втілити цю цікаву ідею в Ліцеї № 6. Саме тому що там працює досвідчений практичний психолог Юлія Назарина, яка у минулому була тренером всеукраїнського рівня просвітницької програми «Рівний – рівному», прогресивний великий педагогічний колектив, молодий директор Дмитро Самозван, який по своїй природі (маючи психологічну освіту) точно підтримає проєкт, основне завдання якого – покращити психоемоційний стан учнів та вчителів за допомогою навчання психологічній та соціально-емоційній підтримці вчителів та шкільних психологів та впоратися з проявами стресу і травми в дітей під час навчального процесу в умовах військового часу.

Для навчання та подальшого втілення проєкту практичний психолог Юлія Назарина повинна була обрати одного із педагогів ліцею, з яким працюватиме в парі. Ним стала молода колега – соціальний педагог ліцею Ірина Бурдюг.

Фахівці психологічної служби з 13 по 17 березня пройшли онлайн навчання. 18 березня навчання проходило у м. Чернігові. Під час офлайн зустрічі відпрацювали практичні навички щодо шляхів застосування даної програми та отримали сертифікати на 20 годин. Таким чином перша частина програми була виконана.

Друга частина програми передбачала проведення учасниками власних тренінгових активностей для вчителів закладів освіти. А це 10 годин навчальних тренінгів з групою педагогів від 35 до 40 осіб.

Весняні канікули 2023 року для педагогічного колективу Ліцею № 6 запам’ятаються завдяки проведенню з 27 по 30 березня тренінгів. Тренери Юлія Назарина та Ірина Бурдюг в рамках проєкту «Психологічне та соціально-емоційне навчання для українських шкіл» здійснили навчальне впровадження тренінгової програми «Коли світ на межі змін: школа, чутлива до психічного здоров’я».

Учасники тренінгів опрацювали разом з тренерами такі теми:

  • Концепція школи, чутливої до психічного здоров’я. Основні поняття.
  • Перший рівень інтервенції (у психології дії, що виконуються для досягнення змін емоцій і поведінки людини) – Промоція психічного здоров’я. Програми популяризації психічного здоров’я та добробуту, антистигматизаційні програми.
  • Другий рівень інтервенції – Превенція психічних розладів.
  • Третій рівень інтервенції – Підтримка у сфері психічного здоров’я. Індивідуальні та групові програми супроводу, підтримки та першої допомоги у сфері психічного здоров’я.

Педагоги ліцею № 6 відпрацювали три рівні піраміди психічного здоров’я у школі.

Говорили про загальношкільний підхід до промоції психічного здоров’я. Зокрема, розглядали алгоритм планування заходів щодо промоції психічного здоров’я у навчальному закладі, план тижня промоції психічного здоров'я в школі.

Виконували вправи щодо формування та підтримки здорових стосунків, використання технік саморегуляції, розвитку когнітивних навичок та умінь розв'язувати проблеми – все це про резильєнтність/стресостійкість, шляхи розвитку стресостійкості на уроках.

Також опрацювали алгоритм побудови діалогу ненасильницького спілкування, протибулінгові програми.

Коли навчалися третьому рівню піраміди психічного здоров’я у школі, орієнтованому на тих людей, які вже мають проблеми з психічним здоров’ям та демонструють ознаки психічних розладів, то основним питанням була перша допомога, яка все ж не передбачає використання медикаментів чи потребу у спеціальних клінічних втручаннях психотерапевтів, а своїм пріоритетним завданням ставить створення умов для полегшення стану людини, її супровід та підтримку в усіх сферах, що стосуються компетенції школи, покращення якості життя.

На заключних тренінгах опрацьовували важкі теми – реакції дітей на втрату (особливо актуальним є під час війни), сексуальне насильство, суїцидальну поведінку.

Учасники тренінгової програми отримали методичні посібники та сертифікати. А найголовнішим було те, що усі отримали для себе новий досвід, нові знання, енергетичний ресурс, емоційне задоволення від інтерактивної групової роботи.

Даний проєкт потрібен був для усіх. Тренери Юлія Назарина та Ірина Бурдюг поглибили свої теоретичні знання як фахівці психологічної служби та відпрацювали практичні навички роботи у програмі. Колектив ліцею, окрім проходження такого потрібного в умовах війни навчання, ще більше згуртувався, адже була чітко присутня сталість тренінгової групи. Молодий директор Дмитро Самозван потрапив у ситуацію педагогічної активності своїх підлеглих та зміг проявити себе як демократичний керівник, який прагне пізнати їх, налагодити професійні зв'язки для подальшої успішної роботи.

Що отримають учні від даної програми? Їхні вчителі будуть ще більш підготовленими до роботи з дітьми в кризових умовах, коли окрім надання знань, необхідно ще й забезпечити дітям емоційно сприятливу обстановку та безпеку.

Як відмітили тренери, їм важко було вчитися, але програма «зайшла», бо в ній усе просто про складне. А ще учасники працювали із задоволення та був з ними зворотний зв'язок, що є дуже важливим під час тренінгів.

Тренінгова програма «Коли світ на межі змін: школа, чутлива до психічного здоров’я» є зручним і доступним ресурсом для допомоги вчителям в опануванні інструментами психологічної підтримки та адаптації до нових умов у воєнний час.

Ірина Огорілко, психолог

КУ «Прилуцький центр ПРПП» Прилуцької міської ради