В рамках співпраці ІРЦ Прилуцької міської ради та КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Прилуцької міської ради, відповідно до плану роботи постійнодіючого семінару-практикуму асистентів вчителів середньої та старшої ланки «Інклюзивна освіта. Гартування через навчання. Від «Чому?» до «Як?»» 17 квітня 2024 року, в режимі ZOOM-конференції відбулося засідання з теми «Особливості навчання й соціалізації дітей середнього і старшого шкільного віку, які мають легкі когнітивні розлади (ЗПР) та критерії оцінювання учнів з особливими освітніми потребами з різних освітніх галузей».
Захід розпочався з інформаційної трибуни, в якій взяли участь Вікторія Кабанець, директор ІРЦ, яка донесла присутнім важливість знань особливостей розвитку здобувачів освіти, які мають навчальні труднощі та вміння їх правильно оцінювати. Фахівці (консультанти) ІРЦ Марина Сірик та Ольга Журавель обговорили з учасниками заходу основні ознаки когнітивних порушень, на які потрібно звернути увагу педагогу під час роботи з дітьми з ООП та детально зупинилися на труднощах під час оцінювання дітей з когнітивними порушеннями.
У практичній частині заходу консультантами КУ «Прилуцький центр ПРПП» Прилуцької міської ради Людмилою Гапченко та Дмитром Клугманом був проведений семінар-практикум «Створення умов для активної участі у процесі навчання (застосування критеріїв оцінювання, формувальне оцінювання дітей ООП)». Консультант Дмитро Клугман нагадав учасникам про ключові компетентності вчителя та учня ЗЗСО відповідно до професійного стандарту вчителя та Державного стандарту базової середньої освіти, наголосив на актуальності дитиноцентризму та основні види оцінювання відповідно вимог НУШ.
Людмила Гапченко опрацювала з асистентами вчителів нормативно-правову базу щодо організації інклюзивного навчання у ЗЗСО, розкрила питання відмінності оцінювання навчальних досягнень дітей ООП та надала практичні рекомендації оцінювання учнів ООП відповідно рівнів та згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та акцентувала увагу на основних аспектах, які аналізуються при визначенні навчальних досягнень учнів. Консультант надала приклади оцінювання навчальних досягнень для дітей з порушенням зору, слуху, із затримкою психічного розвитку (інтелектуальні труднощі), мовленнєвими порушеннями, порушеннями опорно-рухового апарату (функціональні труднощі) та інші.
Консультанти КУ «Прилуцький центр ПРПП» Людмила Гапченко, Дмитро Клугман та Ніна Лобода організували роботу із залучення до семінару педагогів Прилуцьких ЗЗСО № 3,9,13,14, які викладають навчальні предмети українську літературу та мову, зарубіжну літературу, іноземну мову, математику та інформатику, трудове навчання (Людмилу Забулу, Віру Ляшенко, Людмилу Боєвську, Олену Пальчиковську, Світлану Чуприну, Артема Сороку, Надію Швачку, Наталію Брухно, Ірину Мосієнко та Юрія Черненка), які ділилися власними напрацюваннями щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з ООП.
Така тісна співпраця між двома Центрами завжди дає позитивний практичний результат.
Дякуємо за плідну співпрацю всім учасникам семінару!