Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Замовлення консультаційЗамовлення консультацій

Консультацію можуть замовити працівники закладів освіти м.Прилуки



Анонси подій

Опублікувати в соціальних мережах

Відвідування сайту

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Профілактика професійного вигорання педагога шляхом формування позитивного мислення

Опубликовано 10.08.2023

Педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти міста почали виходити на роботу з відпусток. Комусь вдалося гарно відпочити, набратися сил, поновити власні внутрішні резерви. А хтось, можливо, не зміг відновитися на фоні емоційних потрясінь через війну. Але усі вони мають розпочати новий навчальний рік, бути ресурсними, щоб успішно виконувати завдання освітнього процесу та створити безпечне середовище для своїх учнів та вихованців.

10 серпня 2023 року психолог КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ірина Огорілко провела тренінг «Профілактика професійного вигорання педагога шляхом формування позитивного мислення» для вчителів Прилуцького ліцею № 1 імені Георгія Вороного.

До речі, обрана тематика для тренінгу є найбільш затребуваною. Вона відповідає запитам педагогічних працівників.

Інтерактивні вправи тренінгу, підібрані психологом, мали за мету формувати позитивне ставлення вчителів до власної педагогічної діяльності; навчали технікам розвитку позитивістського мислення у контексті педагогічної діяльності; розвивали уміння знімати психоемоційне напруження, знервованість у процесі роботи з аудиторією здобувачів освіти; вчили оволодінню навичками глибокого пізнання і розуміння своїх емоцій та переживань. Загалом, психологиня вчила учасників тренінгу попереджати передумови для професійного вигорання та позитивно мислити на фоні психоемоційних проблем професійного характеру.

Учасники тренінгу переглядали відеоролики (інформаційний та мультфільм); діагностували у себе рівень показників синдрому вигорання – емоційного виснаження, деперсоналізації, редукції особистих досягнень (спробували оцінити ризик власного вигорання); проаналізували чинники, які заважають отримувати задоволення від роботи.

Позитивні емоції викликала вправа «Ідеальна виробнича ситуація». Психолог запропонувала уявити, що педагоги самі створюють усі необхідні умови для хорошої роботи, та описати ідеальну ситуацію для своєї педагогічної діяльності. Потім визначилися, які із запропонованих ідей абсолютно реально можна впровадити?

За допомогою метафоричних асоціативних карток виконали вправу «Що робить мене вразливим?», обміркувавши у першій частині власні рамки, обмеження та обставини, які посилюють дію стресових чинників та сприяють виникненню професійного вигорання. У другій частині серед карток шукали ті, які підказували ресурсний шлях, яким варто пройти, щоб стати менш вразливими до професійного вигорання.

«Притчу про вчителя» педагоги не лише послухали, а спробували на собі деякі її практичні аспекти.

У кінці тренінгу психолог надала його учасникам поради щодо оволодіння технікою позитивного мислення.

Рефлексія тренінгу була здійснена за допомогою набору метафоричних асоціативних карток «Бачити серцем». Кожний учасник в закриту вибирав одну картку із колоди. Після перегляду картки говорили, який малесенький крок вони можуть зробити уже сьогодні, щоб побачити саме себе у цій картинці? На іншому боці карток читали підказки, на що потрібно звернути увагу уже зараз.

Ірина Огорілко подякувала педагогам ліцею № 1, які взяли участь у тренінгу, за роботу, за щирі емоції, за відвертість, за уміння активно працювати у групі, за зворотний зв'язок та позитивне налаштування.