Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників тісно співпрацює з Прилуцьким Інклюзивно-ресурсним центром. В рамках роботи семінару-практикуму ІРЦ «Інклюзія в дошкіллі. Від навчання до вдосконалення» психолог Прилуцького центру ПРПП Ірина Огорілко 22 травня 2024 року для асистентів вихователів інклюзивних груп закладів дошкільної освіти міста провела психологічний інтерактив «Протидія емоційному вигоранню. Скриня ресурсних вправ».
Психологічна підтримка педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, є вкрай необхідною, адже вони несуть на собі важку ношу супроводу таких дітей. Завдання психолога полягає ще й у тому, щоб мотивувати асистентів вихователів відповідально ставитися до свого ментального здоров’я. Адже від того, наскільки вони будуть в ресурсі, у великій мірі залежить і те, наскільки ресурсними будуть діти, якими ці педагоги опікуються.
У першому блоці психологічного інтерактиву учасниці актуалізували свої знання про професійне та емоційне вигорання, переглянувши короткий інформаційний відеоролик.
За допомогою методики «Моє вигорання» педагоги проаналізували наявність у себе ознак вигорання.
Наступним кроком стало виконання практичних вправ, які дають можливість «зняти себе з гачка» важких думок та почуттів. Учасниці інтерактиву виконували вправи «Заземлення», «Квадратне дихання», «Контраст».
Психологиня пояснила учасникам зустрічі, в чому користь дихальних вправ. Зокрема, це боротьба зі стресом, з нервовим перенапруженням, з агресивністю, з тривогою, що виникають від щоденних викликів.
Також Ірина Огорілко зосередила увагу асистентів вихователів на важливості розвитку умінь відновлювати ресурс, адже ресурсний стан надає можливість людині найкращим чином виконати завдання, що стоять перед нею, без шкоди для душевного і тілесного самопочуття.
Емоційно забарвленим було виконання вправи «Малювання дихання», в ході якої учасники свої вдихи та видихи малювали на папері, при цьому їхні думки навіювали спокій, упевненість, відновлення.
В ході виконання вправи «Ресурсна абетка» педагоги на кожну літеру свого імені писали власний спосіб відновлення ресурсу. Це зробити виявилося і цікаво, і доволі непросто.
Рефлексією психологічного інтерактиву стали ресурсні вправи Джейкобсона, які виконали учасники два рази поспіль для закріплення.
Підсумовуючи інтерактивну роботу асистентів вихователів інклюзивних груп ЗДО, психолог Прилуцького центру ПРПП Ірина Огорілко наголосила на тому, що ресурсна активність має бути кожного дня. Це сприятиме тому, щоб педагоги були емоційно стійкими та позитивно налаштованими. І тоді у їхній педагогічній діяльності точно не буде місця для професійного вигорання.