Поява молодих педагогів у закладі освіти означає не тільки приплив молодих творчих сил, але й необхідність розробки системи заходів методичного характеру. Розуміючи важливість для молодого спеціаліста того, якими будуть його перші кроки професійного досвіду, КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Прилуцької міської ради від початку року активно реалізує проєкт професійного розвитку «Професійне зростання молодого педагога «Малими кроками до успіху».
Працівники Центру основним у роботі з молодими педагогами вважають забезпечення зростання їх фахового рівня, надання кожному із них широких можливостей для удосконалення професійної підготовки, формування вміння прогнозувати свою професійну діяльність.
Психолог Центру Ірина Огорілко забезпечує психологічну підтримку та супровід молодих спеціалістів. Для цього використовує інтерактивні форми роботи, адже саме у такий спосіб підвищення рівня професійної обізнаності педагогів у психологічних категоріях, адаптація до нових умов роботи після закінчення вишу відбуваються легко та емоційно підкріплюються.
До складу «Школи молодого педагога» цього року входять майже сорок осіб, які об’єднані психологом Центру у тренінгові групи, що дає можливість успішно реалізовувати завдання психологічної підтримки.
02 червня 2021 року в залі управління освіти психолог Центру Ірина Огорілко провела тренінг психологічного проєктування професійного становлення молодих педагогів закладів дошкільної освіти міста та Центру творчості дітей та юнацтва. Подібний тренінг уже був проведений для молодих вчителів закладів загальної середньої освіти у травні.
У ході інтерактивної роботи було опрацьовано психолого-педагогічні умови для особистісного і професійного розвитку молодих педагогів шляхом рефлексивного аналізу аспектів власного «Я» та власних можливостей. Учасники проаналізували обмеження у професійній діяльності, процеси самопізнання та навички внутрішнього мотивування.
Діагностична частина тренінгу, під час якої визначили рівень прагнення до саморозвитку; самооцінку власних якостей, що сприяють саморозвитку; оцінку можливостей реалізації себе в професійній діяльності; наявності мотивації успіху чи страху невдач, сприяла активній дискусії. Деякі учасники тренінгу були вражені своїми показниками. Це вдало спрацювало як мотивація спробували спроєктувати своє професійне становлення, окреслили перспективи професійного розвитку та отримали психологічну підтримку для здійснення даного процесу.
Усі учасники даної тренінгової групи були надзвичайно активними, позитивними, щирими у своїх висловлюваннях, що сприяло успішній рефлексії та зворотному зв’язку із психологом.