Розуміючи важливість для молодого спеціаліста того, якими будуть його перші кроки професійного досвіду, КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Прилуцької міської ради починаючи з 2021 року активно реалізує проєкт професійного розвитку «Професійне зростання молодого педагога «Малими кроками до успіху».
Працівники Центру основним у роботі з молодими педагогами вважають забезпечення зростання їх фахового рівня, надання кожному із них широких можливостей для удосконалення професійної підготовки, формування вміння прогнозувати свою професійну діяльність.
Психолог Центру Ірина Огорілко забезпечує психологічну підтримку та супровід молодих спеціалістів. Для цього використовує інтерактивні форми роботи, адже саме у такий спосіб підвищення рівня професійної обізнаності педагогів у психологічних категоріях, адаптація до нових умов роботи після закінчення вишу відбуваються легко та емоційно підкріплюються.
Учасники «Школи молодого педагога» об’єднані психологом Центру у тренінгову групу, що дає можливість успішно реалізовувати завдання психологічної підтримки.
07 лютого 2024 року молоді педагоги були запрошені до Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників. У відкритому діалозі поговорили про можливість отримання відповідей на будь-які питання професійного характеру від фахівців Центру.
Психолог Центру Ірина Огорілко провела тренінг психологічного проєктування професійного становлення молодих педагогів, які працюють в закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти міста. Подібний тренінг психолог щороку проводить з молодими спеціалістами, які вперше стають учасниками проєкту професійного розвитку.
У ході інтерактивної роботи було опрацьовано психолого-педагогічні умови для особистісного і професійного розвитку молодих педагогів шляхом рефлексивного аналізу аспектів власного «Я» та власних можливостей. Учасники проаналізували обмеження у професійній діяльності, процеси самопізнання та навички внутрішнього мотивування.
Діагностична частина тренінгу, під час якої визначили рівень прагнення до саморозвитку; самооцінку власних якостей, що сприяють саморозвитку; оцінку можливостей реалізації себе в професійній діяльності; наявності мотивації успіху чи страху невдач, сприяла активній дискусії. Деякі учасники тренінгу були вражені своїми показниками. Це вдало спрацювало як мотивація спробували спроєктувати своє професійне становлення, окреслили перспективи професійного розвитку та отримали психологічну підтримку для здійснення даного процесу.
В ході виконання вправи «Час» молоді педагоги аналізували етапи своєї професійної діяльності та окреслювали перспективи професійного розвитку. Основна теза вправи – котра година на циферблаті професійної діяльності?
Вправа «Перспектива» виконувалася з використанням такого психологічного інструментарію як метафоричні асоціативні картки.
Неабиякий інтерес викликала вправа «16 асоціацій», під час якої учасники тренінгу здійснювали аналіз напрямків для професійного росту. До слів «Моя робота» придумували асоціації, попарно їх групували, поки не отримали останнє слова, яке і стало ключовим для розуміння шляхів професійного зростання.
Якщо на початку тренінгу молоді педагоги давали відповідь на запитання: «За що я можу подякувати своїй роботі?», то рефлексивним стало запитання: «За що моя робота може подякувати мені?»
Усі учасники тренінгової групи були надзвичайно активними, позитивними, щирими у своїх висловлюваннях, що сприяло успішній рефлексії та зворотному зв’язку із психологом.
До речі, цього року у «школі молодих» є педагоги чоловіки. І це радує, бо руйнуємо стереотип про те, що серед чоловіків професія педагога непопулярна. Будемо сподіватися, що вони успішно побудують свою професійну стезю саме в педагогічній сфері.