У Прилуцькому центрі ПРПП реалізуються ряд проєктів професійного розвитку педагогічних працівників. Одним із таких є проєкт «Організаційно-методичний інструментарій для педагогів по впровадженню Державного стандарту базової середньої освіти на засадах Нової української школи». Працівники Центру тісно співпрацюють із шкільною командою Ліцею № 7, педагоги якого беруть участь у проєкті всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Відповідно до плану реалізації заходів 18 травня 2022 року психолог Центру Ірина Огорілко для педагогічних працівників Ліцею № 7– учасників пілотного запровадження Державного стандарту базової середньої освіти провела групове психологічне консультування з питань формування потреби у безперервній самоосвітній діяльності, навичок самооцінювання, вироблення власного стилю роботи.
На початку заходу слово взяла директорка Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників Світлана Чернякова, яка привітала педагогів Ліцею № 7 та подякувала за активну співпрацю з Центром щодо реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
У ході консультування розмова йшла про те, що шлях змін – це надзвичайно цікавий шлях, хоча і надзвичайно складний, який потребує педагогів, підготовлених як методично, так і психологічно.
Психологиня до уваги учасників запропонувала притчу про необхідність удосконалюватися. Також поговорили про важливість світогляду, спрямованості особистості та психологічної культури, компоненти якої були проаналізовані.
Психологічне консультування проходило у форматі Zoom-конференції, але це не завадило теоретичний матеріал поєднати із практичним. Вчителі Ліцею № 7 провели самодіагностику з визначення педагогічної оцінки їхньої здатності до професійної діяльності в умовах змін, показниками якої є мотивація, креативність, професійні здібності. Як продовження психолог запропонувала учасникам вправу-асоціацію «Рівень креативності», при цьому було наголошено, що в постійно змінних умовах найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування та використання нових ідей, задумів, нових підходів, нових рішень.
З огляду на те, що в ході роботи над реалізацією чогось нового часто на шляху з’являються перешкоди, тому психолог звернула увагу педагогів на так званого «внутрішнього саботажника», який з’являється у незручний для нас час та може відмовити від нової справи і кожній людині потрібно навчитися вистояти перед ним.
В ході проведення вправи-самопізнання учасники консультування проаналізували, які реакції викликають нововведення та зміни і які фази сприйняття проходить людина, щоб стати експертом в питанні, яке спочатку викликало шок або рішучий опір.
Також психолог поговорила з учителями Ліцею № 7 про питання потреби у безперервній самоосвітній діяльності, профілактику синдрому емоційного вигорання, правила ефективного спілкування та умови ефективного навчання дорослих.
На завершення групового психологічного консультування педагоги Ліцею № 7 отримали від психолога Центру меседж – «Дітей мають навчати щасливі вчителі». До речі, ці влучні ресурсні слова є слоганом європейських шкіл.