27 жовтня 2022 року на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 імені С.Г.Шовкуна відбулося засідання професійної спільноти практичних психологів і соціальних педагогів ЗЗСО, в рамках якої працює соціально-психологічна платформа комунікацій «Генерування ідей, навчання та поширення практик».
Практичний психолог ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 імені С.Г.Шовкуна Віта Удовенко для колег провела майстер-клас «Застосування метафоричних асоціативних карток як спеціального психодіагностичного і психотерапевтичного інструменту у професійній психологічній практиці».
Тематика практичного заходу була обрана не випадково, адже метафоричні асоціативні карти (МАК) – це саме та проєктивна методика, яка добре сприймається клієнтами психолога та підіймає з глибини підсвідомості людини несвідомі враження, які визначають її реакцію на ті чи інші життєві ситуації. МАК допомагають висловлювати думки.
Фахівці психологічної служби опрацювали ряд вправ, використовуючи МАК «Креатив-1», «Креатив-2», «Дворики. З гумором про головне», «Подружці на вушко», «Погана хороша дівчинка», «Бачити серцем», «Бульбашки» та інші.
Відпрацьовуючи методики з МАК практичні психологи та соціальні педагоги ЗЗСО, проаналізували різну тематику карток, які є цілеспрямованими та універсальними, та ще раз переконалися, що усі вони дуже ресурсні.
Підібрані практичним психологом Вітою Удовенко вправи носили у собі певний емоційний заряд і могли сприйматися як послання навіть без словесного супроводу.
Психолог Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників Ірина Огорілко звернула увагу фахівців психологічної служби на те, що метафоричні асоціативні карти – це інструмент професійної психології, який застосовується в діагностиці, корекції та розвитку можливостей. Їх використання на перший погляд є простим, але в той же час вимагає професійних знань та практичного досвіду роботи з ними.
Психолог Центру Ірина Огорілко також провела групове консультування з питання заповнення документації по атестації практичного психолога відповідно до професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти».
Захід був перерваний повітряною тривогою і довелося його продовжувати в укритті школи № 3. Але це не завадило провести майстер-клас у запланованому форматі, виконати усі поставлені завдання, поділитися практичним досвідом здійснення психологічного супроводу учасників освітнього процесу та отримати певний ресурс від спілкування з позитивно налаштованими колегами.