Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників розпочав безпосередню реалізацію проєкту «Безпечний простір», який спрямований на професійне зростання та емоційну підтримку педагогів. Даним проєктом опікується Австрійська агенція з питань міжнародної співпраці в освіті і науці (OeAD). OeAD у рамках своїх програм, зорієнтованих на майбутнє, консультує, підтримує й об’єднує людей та інституції у сфері освіти, науки, досліджень і культури. Змістовне наповнення програми з професійного зростання та емоційної підтримки педагогів розробили фахівці кафедри психології та педагогіки Національного університету «Києво-Могилянська академія». Державна служба якості освіти також є тією структурою, яка безпосередньо координує реалізацію «Безпечного простору» на рівні центрів професійного розвитку педагогічних працівників.
Директорка Прилуцького центру ПРПП Світлана Чернякова та психологиня Ірина Огорілко пройшли офлайн навчання, яке було організоване з 26 по 29 липня 2024 року в Ужгороді.
Це були неймовірні чотири дні активного навчання методики, що дає змогу формувати в педагогів навички самостійного психоемоційного відновлення; підтримувати розвиток загальних педагогічних навичок; створювати в педагогічному колективі атмосферу, що сприяє особистісному розвитку; формувати центрований на дитині стиль викладання.
Група складалася із двадцяти фахівців центрів ПРПП (по двоє від кожного) із десяти областей України – Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської, Сумської, Харківської, Херсонської та Чернігівської.
Тренерами були Ольга Федорець, тренер-супервізор Центру психічного здоров’я і психосоціального супроводу Національного університету «Києво-Могилянська академія», та Маріанна Тропіна, психологиня й супервізорка Української спілки супервізії та коучингу. З учасниками проєкту тренери працювали в парі, уміло поєднуючи різні активності. Вдале поєднання зробило навчання таким, яке легко сприймалося, було емоційно забарвленим та мотивуючим.
Навчання у формі тренінгу було чітко структуроване і тривало щодня з 9-ї години ранку до 17.30 годин з перервами на каву та на обід. У перший день ознайомилися з цілями та завданнями тренінгу; розробили правила роботи; опрацювали тренінги для викладачів «Розділ 1. Самодопомога» та «Розділ 2. Допомога колезі».
У другий день провели методичне обговорення «Тренінг для вчителів»; тренінг для фасилітаторів «Відкриті діалоги». Наступного дня брали участь у методичному обговоренні «Тренінг для фасилітаторів». Також вчилися практикувати «Знайомство з супервізією. Підтримуюча супервізія» та «Інструменти індивідуальної супервізії».
В останній навчальний день відбулося методичне обговорення реалізації програми в громадах.
По закінченню кожного навчального дня підбивали підсумки, ділилися враженнями, емоціями. Особливо цінним був обмін досвідом роботи з педагогами, адже на такому рівні, у такій кількості та ще й у форматі офлайн фахівців центрів ПРПП. зібрали вперше.
Учасниці тренінгів для подальшого використання у реалізації проєкту отримали методичні посібники «Професійне зростання та емоційна підтримка педагогів» та багато матеріалів онлайн, які можна завантажити.
Це був лише перший етап участі у проєкті. Навчили фахівців центрів ПРПП налагодити систему покрокової та дієвої підтримки вчителів упродовж освітнього процесу на робочому місці, створити умови розвитку педагогічних навичок.
Наступним кроком будуть тренінги, які проведуть навчені фахівці центрів ПРПП з педагогами. Саме серед учасників цих тренінгів будуть обрані ті, хто зможе стати фасилітаторами і проведуть «Відкриті діалоги» зі своїми колегами у закладах освіти. Реалізація проєкту включатиме і супервізію.
Цікавого та корисного буде багато. Фахівці центрів ПРПП отримали інструмент, який допоможе їм навчити вчителів справлятися зі стресовими ситуаціями та запобігати професійному вигоранню.
Світлана Чернякова та Ірина Огорілко вдячні Державній службі якості освіти в Чернігівській області в особі Тетяни Маханькової та Ірини Усік за довіру саме до КУ «Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Прилуцької міської ради . Це надихає та мотивує.
Уже є цікаві ідеї, яким саме чином проєкт для вчителів «Безпечний простір» запрацює в закладах освіти Прилук.
Його терміни для реалізації всіх етапів – до березня 2025 року, але ми сподіваємося, що проєкт «приживеться» на безстроковий період.