У сучасному світі, де всі змагаються за місце під сонцем і намагаються досягти невидимих вершин, працьовитість, старанність у роботі стали професійно важливими для будь-якої професії. Але іноді межа між просто сумлінністю і залежністю від роботи дуже тонка. Надмірна працьовитість може свідчити про трудоголізму – одну із форм психологічних залежностей, а зовсім не позитивну рису характеру.
Найчастіше до трудоголізму схильні люди інтелектуальної праці. Серед них і педагоги, які постійно «несуть» свою роботу додому. Усе це впливає як на фізичне, так і на психологічне здоров’я. Тож дуже важливо попередити негативні емоційні стани, зберегти психоенергетичний баланс і навчитися регулювати свої емоції, поведінку та оволодіти прийомами тайм-менеджменту.
Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників, дбаючи не лише про професійний розвиток освітян міста, але й про їхнє психологічне здоров’я, упевнений, що тема трудоголізму насамперед має бути висвітлена практичним психологам і соціальним педагогам, адже вони, як ніхто інший у закладі освіти, повинні знати і використовувати методи роботи з попередження трудоголізму серед педагогічних працівників.
06 грудня 2021 року практичні психологи Прилуцького Центру творчості дітей та юнацтва Лариса Борсяк та Олена Супруненко провели для професійної спільноти фахівців психологічної служби ЗЗСО тренінг з діагностичним практикумом та з використанням методів арт-терапії «На шляху до нової якості життя. Як вийти з трудоголізму і не зійти з розуму».
Модератором заходу була Ірина Огорілко, психолог Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників.
Учасники інтерактиву розібралися у причинах та індикаторах трудоголізму; вчилися, яким чином можна здійснювати профілактику трудоголізму у педагогічних працівників через відновлення внутрішніх емоційних та психологічних ресурсів; «приміряли» на себе методи відновлення та регуляції власних психоемоційних станів.
Виконання вправ «Я на роботі», «Коло дня», «Трудоголізм: за і проти», «Чим відрізняються мої робочі дні тижня?», «Моє професійне дерево» підтвердило, що професії типу «людина – людина» можуть втягувати у проблему трудоголізму набагато сильніше й інтенсивніше, ніж будь-які інші.
Лариса Борсяк провела декілька ресурсних тілесно-терапевтичних вправ, серед яких авторська гра-руханка «Бутерброд».
Олена Супруненко навчила колег використовувати методи арт-терапії, зокрема «Малювання на склі».
Учасники тренінгу також продіагностували себе на предмет того, як робота впливає на їхнє здоров’я; розширили свої знання про методи самодопомоги у випадку перевтоми на роботі; ознайомилися з антистресовою гімнастикою після важкого робочого дня; отримали психологічні поради щодо збереження психічного здоров’я.
Як результат участі у подібному заході практичні психологи та соціальні педагоги ЗЗСО отримали цілий арсенал знань, практичних навичок, діагностичного інструментарію для здійснення роботи з попередження трудоголізму серед педагогічних працівників.