08 листопада 2022 року в рамках STEM–практикуму для педагогів початкової школи відбувся онлайн-семінар «STEM у Новій українській початковій школі».
Консультант Прилуцького центру професійного розвитку педагогічних працівників Тетяна Караулова розкрила перед учасниками семінару-практикуму нормативно-правове забезпечення, мету і завдання, принципи впровадження STEM – освіти в початковій школі; значну увагу приділила питанню дослідницько-проєктної діяльності, запровадженню STEM – технологій у початковій школі, зокрема, використанню Lego – технологій в освітньому просторі НУШ та лепбука як елементу STEM-освіти у навчанні; націлила учасників на те, що одним із найважливіших завдань запровадження STEM в освітній процес початкової школи є підготовка вчителя. Також Тетяна Караулова наголосила учасникам те, що STEM є цінним складником та одним із пазлів реформи Нової української школи.
Тетяна Катаєва, вчитель початкових класів Прилуцької ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 ім. С.Г. Шовкуна, навела приклади своїх STEM – уроків, представила презентацію проєкту «Паперові літачки» (3 клас), а також відео-проєкт «Дерева на шкільному подвір’ї (2 клас).
Оксана Ельтек, вчитель початкових класів Ліцею № 10, поділилася досвідом впровадження STEM-освіти, використовуючи інноваційні дивайси та онлайн-ресурси на уроках в початковій школі НУШ.
Вчителі початкових класів Прилуцької гімназії № 5 ім. В.А. Затолокіна Людмила Бойко, Юлія Аландаренко, Любов Єфіменко, Алла Джевага, Катерина Мединська представили учасникам семінару свої напрацювання по запровадженню STEM – освіти в освітній процес початкової школи.
Людмила Бойко презентувала проєкт «STEM на заняттях інтегрованого курсу «Жива клітинка»», розкривши перші кроки програмування та формування алгоритмічного мислення в молодших школярів. Людмила Бойко є постійним учасником Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти»
Юлія Аландаренко, презентуючи STEM - проєкт «Квіти – окраса весни» (2 клас), розкрила формування ключових компетентностей, мислення, фантазії, дрібної моторики в учнів.
Любов Єфіменко презентувала STEM – проєкт «Подорож краплинки», показавши, як можна інтегрувати предмети я досліджую світ, математику, дизайн, мистецтво та самостійно здобувати знання і представляти результати роботи.
Катерина Мединська представила проєкт «Створення іграшок оптичної ілюзії» (2 клас), показала, як можна створювати об’єкти оптичної ілюзії: агамографа (дві картинки в одній, кожну з яких можна побачити під своїм кутом) та тауатропа (іграшка, при швидкому обертанні якої два об’єкти сприймаються як один).
Алла Джевага поділилася досвідом проведення дослідження проєкту «Звуки та вібрації» та продемонструвала роботи своїх учнів, застосовуючи дослідно-проєктну діяльність.
Маємо надію, що даний семінар-практикум стане в нагоді вчителям початкових класів під час планування сучасного освітнього процесу.