У рамках Міжнародного проєкту «SAFE SPACE – Невідкладна психосоціальна підтримка для учнів та шкільних вчителів» протягом двох тижнів, з 13 по 24 січня 2025 року, тренери програми «Безпечний простір» директорка Прилуцького центру ПРПП Світлана Чернякова та психологиня Центру Ірина Огорілко спілкувалися із фасилітаторами даної програми у форматі супервізійних зустрічей. Якою ж була мета цих зустрічей?
Ще у листопаді 2024 року для фасилітаторів був проведений тренінг ««Професійне зростання та емоційна підтримка педагогів» Модуль 3. Самодопомога у групі колег «Відкриті діалоги»», на якому вони не лише вчилися організації процесу групового обговорення з колегами складних випадків у професійній діяльності, але й отримали домашнє завдання: провести «Відкриті діалоги» серед своїх колег. При цьому були надані приклади: Зустріч 1. Аптечка ресурсів і подруга. Зустріч 2. Як допомагати один одному? Зустріч 3. Обговорення проблеми, яка може бути відома до зустрічі, або проблеми, яка окреслиться на зустрічі.
В кінці грудня та на зимових канікулах фасилітатори у своїх закладах освіти провели «Відкриті діалоги» у малих групах своїх колег. Супервізійні зустрічі з тренерами проводилися для того, щоб фасилітатори поділилися своїми враженнями про те, як їм вдалося побудувати взаємодію з педагогами, які ділилися своїм досвідом, своїми ідеями та інформацією щодо обраної теми для опрацювання у форматі «Відкритого діалогу».
У психологічно комфортній обстановці фасилітатори програми «Безпечний простір» щиро та відверто розповідали про свій перший досвід ведення «Відкритих діалогів»; про те, який кінцевий результат отримали після колективного обговорення питань, які турбували учасників малих груп; як здійснювали груповий процес; чи вдалося тримати структуру «Відкритих діалогів»; чи були складні учасники; чи вдалося бути нейтральним до думок та ідей учасників; чи вдалося притримуватися обраної теми; чи вдалося залучити до діалогу усіх в однаковій мірі тощо.
В ході супервізій також звертали увагу і на те, що фасилітаторам не вдалося. Спробували глибше проаналізувати, яких теоретичних знань чи практичних умінь не вистачило. Обговорили, яким чином можна розвиватися в плані фасилітації.
Спілкування у форматі супервізій будувалося на довірі та щирості. Це була відкрита позитивна розмова між тренерами та учасниками програми «Безпечний простір», що сприяло професійному зростанню усіх – як педагогів закладів освіти, так і тренерів.



