29.01.2024 року на базі дошкільного навчального закладу № 28 Центру С.Ф.Русової Прилуцької міської ради Чернігівської області відбулося засідання творчої майстерні педагогів «Організовуємо професійний розвиток педагогів закладів дошкільної освіти», в роботі якої взяли участь вихователі старших груп закладів дошкільної освіти. Тематикою засідання стала актуальна проблема для сьогодення – формування екологічно, економічно, соціально доцільних моделей поведінки здобувачів дошкільної освіти, орієнтованих на сталий розвиток.
Під час вступної частини консультант КУ «Прилуцький центр ПРПП» Тетяна Зубко звернула увагу вихователів на основні засади парціальної програми Наталії Гавриш «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», зокрема, створення умов для формування у дітей початкових уявлень про сталі дії та поведінку; усвідомлення дошкільниками необхідності збереження ресурсів планети та особистої причетності до цього; розвиток у дітей ефективних звичок соціальної поведінки, поводження з ресурсами та збереження природи і бажання діяти таким чином. Мета і завдання освітньої діяльності є орієнтованими на результат. Головне – дії, які засвоюють і виконують діти. Вони спрямовані на покращення стосунків між людьми, підтримку морального і психологічного клімату у групі, розумне споживання енергії та води, зменшення марних витрат сировини, зменшення кількості відходів, зміцнення власного здоров’я тощо.
Учасники семінару ознайомилися з практичним досвідом творчої пари вихователів закладу Тетяни Пилипенко та Людмили Козуб з проблеми «Освіта для сталого розвитку – новий напрям в сучасній освіті» як результат впровадження парціальної програми Наталії Гавриш «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку». В ході презентаційних матеріалів вихователі акцентували увагу на позиції вихователя та активній позиції дітей та батьків у формування навичок стійкої поведінки; продемонстрували відео матеріали різних видів діяльності з учасникам освітнього процесу; розкрили зміст тематичних днів, які спрямовані на введення дітей в тему і початок формування у них названих дій.
Характерною особливістю сьогоднішнього засідання було практичне вправляння учасників семінару. Важливим змістовим компонентом професійної підготовки вихователів є почуті знання застосувати на практиці, тому все, що робили вихованці на відео – дорослі теж спробували зробити. Запропоновані форми роботи давали змогу виявити знання учасників з дисциплін «Основи природознавства з методикою», «Ознайомлення дітей із суспільним довкіллям», «Дитяча література», їх підготовленість до самостійної роботи за даною парціальною програмою.
Обговорення актуальних питань з учасниками семінару провели директорка закладу Олена Недільченко та консультант Центру Тетяна Зубко. Педагоги дійшли висновку: надто важливо підвести дітей до усвідомлення того, що всі природні ресурси є компонентами життєвого середовища різних живих істот. Батьки та педагогічний колектив, громадськість є прикладами поводження з природніми ресурсами, з побутовими відходами, а початкові екологічні, економічні та соціальні навички закладаються в дитинстві.