Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Замовлення консультаційЗамовлення консультацій

Консультацію можуть замовити працівники закладів освіти м.Прилуки



Анонси подій

Опублікувати в соціальних мережах

Відвідування сайту

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Поради молодому вчителеві і не тільки…

Опубликовано 24.02.2021

НЕОБХІДНО: 

  • Любити свою роботу й учнів, яких вам довірили навчати й виховувати.
  • Не дискредитувати свій авторитет – він повинен бути незаперечним.
  • Посміхатися, особливо працюючи зі слабкими учнями.
  • Постійно стежити за своїм мовленням.
  • Бути добрим, але не добреньким; вимогливим і чесним щодо всіх учнів.
  • Постійно дізнаватись щось нове із книг, журналів, телебачення, Інтернету; якнайбільше розповідати учням на уроці, не  боячись, що вони не зрозуміють.
  • Окрім традиційних форм роботи використовувати сучасні технології, не забуваючи про досвід учителів-новаторів, ноу-хау в роботі.
  • Працювати під гаслом «Класна робота в зошиті учня не повинна мати помилок».
  • Розвивати в собі важливу якість – вислуховувати учня до кінця, не підказуючи, не підводячи учня до правильної відповіді підказками.
  • Не давати учням контрольних робіт, знаючи, що половина класу не впорається.
  • Не демонструвати свою любов до окремих учнів.
  • Пробачати витівки, не нагадувати наступного дня учневі про те, що трапилося.
  • Нічого не забувати, щоб діти не могли сказати: «А Марія Іванівна забула».
  • У жодному разі не висловлюватися про колег погано, не критикувати їх у присутності учнів.
  • Співпрацювати із батьками як помічниками у роботі, не скаржитися їм принагідно на їх дітей.
  • Одягатися ошатно, зі смаком, частіше змінювати робочий костюм.
  • Намагатися працювати без негативних оцінок, адже такі оцінки вчитель ставить самому собі за невміння навчити.
  • Не боятися брати участь у різноманітних конкурсах.
  • Знати, чого вчити та як найкраще вчити.
  • Завжди відстоювати своїх дітей, а не сварити їх привселюдно – це ваші діти, а ви – їхня шкільна мама.
  • Ніколи не дозволяти дітям пліткувати про батьків, і самому також не сварити батьків при дітях.
  • Пам’ятати, що кожний з учнів – це унікальна й неповторна особистість.
  • Не забувати, що учень – не «чистий аркуш паперу», а особистість, яка має власний життєвий досвід, свої погляди й особистий досвід у вигляді емоцій, почуттів, переживань.

СЛІД НАВЧИТИСЯ: 

  • Варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його.
  • Обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату на уроці, а для цього потрібно відмінно знати методики викладання предмета.
  • Розв’язувати будь-яку складну ситуацію.
  • На уроці працювати зі слабкими й сильними учнями.
  • Працювати над мовленнєвими помилками учнів не тільки на уроці, але й поза ним.
  • Детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів не тільки на уроці, але й поза ним.
  • Детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів на головному, тобто на тому, чого ви повинні навчити їх.
  • Використовувати картки там, де вони доречні, а не під час фронтальної роботи із класом, де можуть і повинні брати участь усі учні.
  • Берегти час на уроці.
  • Організовувати урок у такий спосіб, щоб учні сказали: «Як швидко минув урок!»

Важливі моменти для виконання на «автоматі» 

  • Починати урок завжди вчасно.
  • Завжди бути готовим до уроку.
  • Приходити до класу хоча б за 15 хвилин до дзвінка, щоб перевірити стан кабінету, готовність дошки, учнів, зробити записи в журналі, відповісти на можливі запитання учнів тощо.
  • Обов’язково записувати на дошці тему уроку й домашнє завдання; стежити, щоб усі учні записали домашнє завдання до щоденників.
  • Розподіляти увагу в такий спосіб, щоб на будь-якому етапі уроку тримати в полі зору увесь клас, запитуючи учня, якщо він відволікається або розмірковує про щось особисте.
  • Не зневажати записами на дошці, навіть нескладними кресленнями, малюнками, адже учень, яким би неуважним він не був, обов’язково перепише з дошки до зошита.

Самоосвіта 

  • Не боятися вчитися у своїх колег, в учнів, на семінарах і курсах, із книжок та журналів.
  • Відвідувати уроки своїх колег, особливо в тих класах, де справи кепські. У такий спосіб можна знайти відповіді на багато нагальних запитань.

Підготовка до уроку 

  • Готуватися до кожного уроку творчо, придумуючи щоразу щось цікаве.
  • Докладно розробити конспект одного або декількох уроків. Нехай вони відрізнятимуться від звичайних уроків за формою, методами, насиченістю, цікавою інформацією, дослідами тощо.
  • Готуючись до уроку, краще розв’язувати всі завдання на окремих картках; причому завдання з одного підручника – на картках одного кольору, з посібника – на картках іншого кольору. У такий спосіб створюється корисна картотека – розв’язник.
  • Обов’язково передплачувати методичні журнали й газети, вести картотеку статей.
  • Готуючись до кожного уроку, визначити мінімальну добірку основних запитань, понять і тримати їх у полі зору учнів протягом усього уроку. Аналогічно в кожній темі визначити основні поняття, багаторазово їх повторювати впродовж усієї теми.
  • Застосовувати на уроках принцип «Нехай ті, хто знають, розкажуть тим, хто не знають».
  • Робочий кабінет повинен бути естетично оформлений, але не в яскраві кольори. У кабінеті вчитель повинен усе мати попідруч, щоб не займатися пошуком перед уроками або під час їх проведення. Це значно полегшує учителеві роботу з учнями. 

(Використано матеріали навчального видання з серії «Золота педагогічна скарбниця»  – О.М.Ворожейкіна. 100 цікавих ідей для проведення уроку. -Х.: Вид. група «Основа», 2011.) 

Ірина Огорілко,

психолог КУ «Прилуцький центр професійного розвитку

педагогічних працівників» Прилуцької міської ради