Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників тісно співпрацює з Інклюзивно-ресурсним центром.
29 листопада 2022 року психолог Прилуцького Центру ПРПП Ірина Огорілко брала участь у семінарі-практикуму для асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти, організатором якого був Інклюзивно-ресурсний центр і який був проведений на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9.
Для асистентів вчителів психологиня провела групове консультування з питання психологічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами у закладі освіти під час війни.
Було наголошено, що діти з особливими освітніми потребами завжди потребували підвищеної уваги, адже їм непросто соціалізуватися та навчатися, а в умовах війни ця потреба зростає вдвічі. В умовах воєнного стану в країні важливою є постійна підтримка дітей з особливими освітніми потребами як однієї з найбільш вразливих категорій, зокрема забезпечення можливості продовження навчання в онлайн форматі за місцем проживання або тимчасового перебування, надання їм необхідного психологічного та якісного корекційно-розвивального супроводу.
Також психолог звернула увагу учасників семінару-практику на те, що одним із головних завдань закладу освіти у 2022-2023 навчальному році є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу. Першу психологічну допомогу та емоційну підтримку на різних рівнях у закладі освіти проводять абсолютно усі педагогічні працівники, а Міністерство освіти і науки України, спільно з Інститутом модернізації змісту освіти та Асоціацією інноваційної та цифрової освіти розробили курс підвищення кваліфікації освітян «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час та після завершення воєнних дій».
У своєму виступі Ірина Огорілко згадала і про лист МОН України № 1/10258-22 від 06.09.2022 «Про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022-2023 навчальному році». Зокрема, на потребу забезпечення комфортних умов перебування в укритті, у тому числі наявності питної води, речей першої необхідності для дітей, матеріалів, що можуть бути використані для психологічного розвантаження та розвитку дітей. Також проговорили і про необхідність попередження вторинної психологічної травми у дітей, організацію комфортного, інклюзивного та розвиваючого освітнього середовища, забезпечення для дітей заходів, спрямованих на попередження психологічного травмування та розвиток.
Безпосередньо практичною допомогою було проговорення практичних методів підтримки учнів з особливими освітніми потребами під час війни: старі ритуали, нові ритуали, зарядка, емоції, війна та безпека.
Також асистенти вчителів отримали психологічні поради, що можна зробити, щоб допомогти дітям:
- Відновити учням щоденний порядок дня у повному обсязі.
- Підтримувати очікування учнів.
- Звернути увагу на ознаки того, що дитині може знадобитися додаткова допомога.
- Допомогти дітям зрозуміти більше про те, що сталося.
- Запевнити дітей, що працівники школи дбають про їхню безпеку.
- Залишатися на зв’язку з батьками.
- Берегти себе.
В кінці консультування психологиня звернула увагу учасників семінару-практикуму на те, що педагогові в разі негативних переживань важливо стабілізувати власний ресурс, щоб бути позитивним, відкритим, доступним, чуйним, а уже потім продовжувати роботу з дітьми. Необхідно постійно бути в контакті із собою, перевіряти, а чи мають вони достатньо сил, щоб працювати, адже поки вони мають власний ресурс, доти можуть допомагати і підтримувати інших.