Ваш браузер устарел. Рекомендуем обновить его до последней версии.

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Замовлення консультаційЗамовлення консультацій

Консультацію можуть замовити працівники закладів освіти м.Прилуки



Анонси подій

Опублікувати в соціальних мережах

Відвідування сайту

Комунальна установа "Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Прилуцької міської ради Чернігівської області

Групове консультування асистентів вчителів ЗЗСО «Психологічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами у закладі освіти під час війни»

Опубликовано 30.11.2022

Прилуцький центр професійного розвитку педагогічних працівників тісно співпрацює з Інклюзивно-ресурсним центром.

29 листопада 2022 року психолог Прилуцького Центру ПРПП Ірина Огорілко брала участь у семінарі-практикуму для асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти, організатором якого був Інклюзивно-ресурсний центр і який був проведений на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9.

Для асистентів вчителів психологиня провела групове консультування з питання психологічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами у закладі освіти під час війни.

Було наголошено, що діти з особливими освітніми потребами завжди потребували підвищеної уваги, адже їм непросто соціалізуватися та навчатися, а в умовах війни ця потреба зростає вдвічі. В умовах воєнного стану в країні важливою є постійна підтримка дітей з особливими освітніми потребами як однієї з найбільш вразливих категорій, зокрема забезпечення можливості продовження навчання в онлайн форматі за місцем проживання або тимчасового перебування, надання їм необхідного психологічного та якісного корекційно-розвивального супроводу.

Також психолог звернула увагу учасників семінару-практику на те, що одним із головних завдань закладу освіти у 2022-2023 навчальному році є повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу. Першу психологічну допомогу та емоційну підтримку на різних рівнях у закладі освіти проводять абсолютно усі педагогічні працівники, а Міністерство освіти і науки України, спільно з Інститутом модернізації змісту освіти та Асоціацією інноваційної та цифрової освіти розробили курс підвищення кваліфікації освітян «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час та після завершення воєнних дій».

У своєму виступі Ірина Огорілко згадала і про лист МОН України № 1/10258-22 від 06.09.2022 «Про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2022-2023 навчальному році». Зокрема, на потребу забезпечення комфортних умов перебування в укритті, у тому числі наявності питної води, речей першої необхідності для дітей, матеріалів, що можуть бути використані для психологічного розвантаження та розвитку дітей. Також проговорили і про необхідність попередження вторинної психологічної травми у дітей, організацію комфортного, інклюзивного та розвиваючого освітнього середовища, забезпечення для дітей заходів, спрямованих на попередження психологічного травмування та розвиток.

Безпосередньо практичною допомогою було проговорення практичних методів підтримки учнів з особливими освітніми потребами під час війни: старі ритуали, нові ритуали, зарядка, емоції, війна та безпека.

Також асистенти вчителів отримали психологічні поради, що можна зробити, щоб допомогти дітям:

  • Відновити учням щоденний порядок дня у повному обсязі.
  • Підтримувати очікування учнів.
  • Звернути увагу на ознаки того, що дитині може знадобитися додаткова допомога.
  • Допомогти  дітям зрозуміти більше про те, що сталося.
  • Запевнити дітей, що працівники школи дбають про їхню безпеку.
  • Залишатися на зв’язку з батьками.
  • Берегти себе.

В кінці консультування психологиня звернула увагу учасників семінару-практикуму на те, що педагогові в разі негативних переживань важливо стабілізувати власний ресурс, щоб бути позитивним, відкритим, доступним, чуйним, а уже потім продовжувати роботу з дітьми. Необхідно постійно бути в контакті із собою, перевіряти, а чи мають вони достатньо сил, щоб працювати, адже поки вони мають власний ресурс, доти можуть допомагати і підтримувати інших.